“Udostępniaj, rozwiązuj, lecz nie myśl o zyskach!” – to jedna z podstawowych zasad tworzenia treści rekomendowana przez amerykańskich specjalistów Ann Handley i C.C. Chapmana. W świecie, gdzie wszyscy jesteśmy wydawcami, content marketing to podstawa komunikacji, choć nie da się go przeliczyć na złotówki.
Pod hasłem marketing treści kryje się proces regularnego tworzenia i rozpowszechnienia wartościowych dla naszej grupy docelowej treści. Dzięki niemu m.in. zyskujemy pozycję eksperta, budujemy wiarygodność, rozszerzamy zasięg informacji o marce czy angażujemy użytkowników. Finalnie wszystko to wpływa także na wyniki sprzedaży.
Kluczem do utrzymania uwagi Klienta jest dostarczanie mu treści na każdym etapie podróży zakupowej i na różnym poziomie jego przywiązania do naszego brandu.
Oto nasza poglądowa lista! Pamiętaj, że każda branża będzie zrządziła się innymi zasadami i narzędzia promocji należy dobrać z myślą o konkretnej organizacji.
Klient poszukujący – to osoba, która może trafić na naszą markę przypadkiem lub mając bardzo ogólne potrzeby. Nasze zadanie to przykucie jej uwagi i zapadnięcie w pamięć dzięki wartościowym wskazówkom. Jakie narzędzia wykorzystać?
Klient niezdecydowany – to Klient, który wie już o naszym istnieniu, ale nie podjął jeszcze decyzji, czy dany produkt lub usługę kupi właśnie od nas. Na tym etapie cel to przekonanie go do zakupu i dostarczenie dodatkowych informacji. Co w tym pomaga?
Klient zdecydowany i przywiązany – to ten, który wcześniej coś od nas kupił, zna markę i czuje się z nią związany na podstawie własnych doświadczeń. Utrzymanie go jest na wagę złota! Jakie sposoby wykorzystać?
Istotną metodą zakupu jest omnichannel, czyli poszukiwanie i kupowanie przez różne kanały. Nie zaniedbuj tradycyjnych narzędzi, jeśli wiesz, że Twój Klient kupuje stacjonarnie. Dobre praktyki z digital marketingu możesz wykorzystać też w rzeczywistym świecie.
Konsultantka PR, zajmuje się przede wszystkim budowaniem siły mikromarek i komunikacją sektora premium. Jest właścicielką agencji Blend PR oraz pomysłodawczynią PR College. Wykłada na uczelniach wyższych, prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji. Z wykształcenia polonistka, doktor nauk humanistycznych UAM.