Marketing treści. Pomysły na content dla różnego typu Klienta!

“Udostępniaj, rozwiązuj, lecz nie myśl o zyskach!” – to jedna z podstawowych zasad tworzenia treści rekomendowana przez amerykańskich specjalistów Ann Handley i C.C. Chapmana. W świecie, gdzie wszyscy jesteśmy wydawcami, content marketing to podstawa komunikacji, choć nie da się go przeliczyć na złotówki.

Pod hasłem marketing treści kryje się proces regularnego tworzenia i rozpowszechnienia wartościowych dla naszej grupy docelowej treści. Dzięki niemu m.in. zyskujemy pozycję eksperta, budujemy wiarygodność, rozszerzamy zasięg informacji o marce czy angażujemy użytkowników. Finalnie wszystko to wpływa także na wyniki sprzedaży.

Kluczem do utrzymania uwagi Klienta jest dostarczanie mu treści na każdym etapie podróży zakupowej i na różnym poziomie jego przywiązania do naszego brandu.

Jakie treści tworzyć dla różnych typów Klientów?

Oto nasza poglądowa lista! Pamiętaj, że każda branża będzie zrządziła się innymi zasadami i narzędzia promocji należy dobrać z myślą o konkretnej organizacji.

Klient poszukujący – to osoba, która może trafić na naszą markę przypadkiem lub mając bardzo ogólne potrzeby. Nasze zadanie to przykucie jej uwagi i zapadnięcie w pamięć dzięki wartościowym wskazówkom. Jakie narzędzia wykorzystać?

  • Wpisy na blogu, porady.
  • Artykuły eksperckie na portalach zewnętrznych.
  • Wideo, galerie zdjęć, infografiki.
  • Prezentacje, e-booki.
  • Posty w social mediach.
  • Ulotki, plakaty.

Klient niezdecydowany – to Klient, który wie już o naszym istnieniu, ale nie podjął jeszcze decyzji, czy dany produkt lub usługę kupi właśnie od nas. Na tym etapie cel to przekonanie go do zakupu i dostarczenie dodatkowych informacji. Co w tym pomaga?

  • Portfolio realizacji, case studies.
  • Opinie innych klientów, rekomendacje użytkowników.
  • Webinary, podcasty.
  • Katalogi produktów, foldery techniczne.
  • FAQ.

Klient zdecydowany i przywiązany – to ten, który wcześniej coś od nas kupił, zna markę i czuje się z nią związany na podstawie własnych doświadczeń. Utrzymanie go jest na wagę złota! Jakie sposoby wykorzystać?

  • Demo i zaawansowane instruktaże.
  • Szkolenia online/webinary.
  • Raporty branżowe.
  • Mailingi.
  • Szczegółowe opcje wykorzystania i specyfiki produktu.
  • Treści premium dostępne tylko dla Klientów.

Istotną metodą zakupu jest omnichannel, czyli poszukiwanie i kupowanie przez różne kanały. Nie zaniedbuj tradycyjnych narzędzi, jeśli wiesz, że Twój Klient kupuje stacjonarnie. Dobre praktyki z digital marketingu możesz wykorzystać też w rzeczywistym świecie.