Poznaj praktyczne wskazówki z 10 rekomendowanych publikacji. Odbierz e-book 30 lekcji z książek o marketingu!
Cloud & Data Center Day to konferencja dla branży IT organizowana w Poznaniu do 2017 roku. Po zakończeniu pandemii pomysłodawcy projektu postanowili reaktywować wydarzenie. W styczniu 2023 roku odbyła się 5. edycja eventu. Naszym zadaniem była pomoc klientowi w promocji bezpłatnych zapisów oraz poprawnie jakości identyfikacji wizualnej wydarzenia.
Głównym wyzwaniem w tym projekcie była presja czasu. Mieliśmy do wykonania sporo zadań w krótkim czasie w związku z przerwą bożonarodzeniowo-noworoczną.
Chcieliśmy zabezpieczyć frekwencję chwilę po pandemii i dotrzeć z informacją o konferencji do osób, które nie brały udziału w poprzednich edycjach.
W poprzednich latach promocja wydarzenia obywała się głównie przez samych organizatorów. W tej edycji chcieliśmy wnieść marketing eventu na nowy poziom.
Na tym etapie ustaliliśmy, które działania są dla klienta priorytetowe oraz co zajmie najwięcej czasu w produkcji.
Kolejno przeszliśmy do ulepszenia jakości komunikacji wizualnej oraz operacyjnego przygotowania koniecznych projektów.
Na tym etapie przede wszystkim realizowaliśmy wywiad w telewizji lokalnej WTK, kampanię na Facebooku, przygotowaliśmy mailingi oraz aktywizowaliśmy profile organizatorów na LinkedIn.
Byliśmy obecni w dniu eventu, aby na bieżąco prowadzić komunikację organizatorów na LinkedIn. Dostarczyliśmy zdjęcia oraz copywriting postów.
Wspólnymi działaniami sprawiliśmy, że na wydarzeniu pojawiło się około 200 osób z grupy docelowej (przy 270 zapisanych). Dało to realizację KPI na poziomie 133%.
Przygotowaliśmy treści dla 11 postów, które łącznie zgromadziły ponad 760 interakcji oraz osiągnęły zasięg powyżej 50 000 osób. Komunikacja na LinkedIn była przede wszystkim skoncentrowana na markach osobistych organizatorów.
Zaktualizowaliśmy materiały graficzne z zachowaniem poprzedniego logo i niebieskiego koloru, ale z użyciem spójnego języka wizualnego. W ten sposób zachowaliśmy estetykę dobrze znaną uczestnikom z poprzednich edycji, ale poprawiliśmy ogólny odbiór brandingu.
Opracowaliśmy komplet grafik: z prelegentami, sponsorami, agendą, slajdami reklamowymi. Organizatorzy mieli w ten sposób zdefiniowane wątki komunikacji oraz gotowe, łatwe do powielenia treści. Poprawiliśmy również branding na miejscu wydarzenia.
Zorganizowaliśmy występ klienta na żywo w regionalnej telewizji WTK. Wywiad z organizatorami konferencji Jarosławem Zielińskim i Sławomirem Stankiem możesz zobaczyć tutaj.
Zgodnie z potrzebą klienta wykupiliśmy billboard w pobliżu miejsca wydarzenia (Stary Browar w Poznaniu). Powierzchnia promowała konferencję przez dwa tygodnie.
Przeprowadziliśmy także kampanię reklamową na Facebooku, która wygenerowała 70 dodatkowych zapisów. Pozwoliła ona dotrzeć do osób, które nie brały udziały w poprzednich edycjach.
Aby wzmocnić relacje z uczestnikami poprzednich konferencji, opracowaliśmy serię mailingów skierowanych do wcześniej zbudowanych przez klienta baz.
Bez pomocy Blend PR na pewno w 5. edycji Cloud & Data Center Day wzięłoby udział mniej uczestników. W imieniu swoim i pozostałych współorganizatorów dziękuję za sprawny kontakt, szybką realizację zadań oraz wykorzystanie wszystkich zasobów, jakie mieliśmy, aby wypromować konferencję w niespełna dwa miesiące.
Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.