Zwykle proces komunikacji marki przedstawia się linearnie. Czyli jedna informacja wynika z drugiej. Na przykład oferta wynika z potrzeby grupy docelowej. Design wynika z osobowości marki. Tak, to dobry sposób. Ale nie doskonały.
W takim systemie brakuje dwóch bardzo ważnych rzeczy: stałego oddziaływania na siebie różnych elementów komunikacji oraz skupienia na tym, co dzieje się na granicach poszczególnych etapów.
Dlatego my podchodzimy do tworzenia marek w zupełnie inny, nowy sposób.
To limitowany obszar Twojego działania. Twoja własna bańka. Wyznaczamy ją, definiując grupę docelową i dobierając dla niej ofertę z propozycją wartości.
To Twoja równowaga w komunikacji. Cienka lina, po której chodzisz, za każdym razem, gdy Twoja marka zabiera głos.
To krwioobieg Twojej marki. Spirala nieustannie krąży, bo komunikacja to nie jedna kampania, ale proces, gdzie każdy projekt to nowa szansa.
Po połączeniu tych trzech składowych powstają
trzy punkty styku – przekaz, design i narzędzia.
To główny komunikat Twojej marki. Pierwsze unikatowe skojarzenie, jakie ma z nią Twoja grupa docelowa.
To konsekwentnie stosowany system identyfikacji wizualnej pozwalający Ci odróżnić się od konkurencji.
To wszystkie kanały komunikacji i materiały, które pozwalają Ci docierać do grupy docelowej.
Z modelem Brandborder™ z łatwością zobaczysz, co w Twojej marce po prostu nie działa.
Twoja marka będzie skuteczna wyłącznie wtedy, gdy stworzysz jej granicę. Nie oznacza to jednak, że nie możesz się rozwijać. Brandborder™ został tak zaprojektowany, aby marka mogła swobodnie skalować się razem z rozwojem firmy.
Zwróć jednak uwagę, że wraz z poszerzaniem granicy marki, musisz zadbać także o zwiększenie zakresów pozostałych elementów modelu. Inaczej wpadniesz w jeden ze scenariuszy błędów.
potrzebujesz większej ekspozycji
powiększasz grupę
docelową lub ofertę
trudniej Ci utrzymać
spójną narrację
potrzebujesz większej ekspozycji
Zwróć uwagę, że przy skalowaniu marki nie zmienia się jeden element – przekaz.
Bez względu na to, jaką osiągniesz skalę, to właśnie on pozostanie w centrum Twojego brandu.
Abstrakcyjną i trudną do zdefiniowania markę zaczynasz widzieć jako zestaw 3 prostych elementów z 3 punktami styku. Masz jasny punkt wyjścia i cel.
Budowanie marki to proces bez wyraźnego końca. Dlatego myślenie liniowe od punktu A do punktu B zamieniasz na schemat, który obrazuje realny cykl życia marki.
Myśląc o rozwoju marki, od razu widzisz, w którym miejscu czekają Cię nowe wyzwania oraz jakie zadania musisz wykonać.
Stworzony przez nas model okazał się niespodziewanie uniwersalny. W pierwszej kolejności dedykujemy go jednak markom premium. Dlaczego?
Ponieważ prowadzenie tego typu brandu jest jak balansowanie na naprawdę cienkiej linie. Jeden fałszywy ruch może bardzo osłabić Twoją pozycję w oczach odbiorców i zmniejszyć wartość postrzeganą Twojej marki.
Dlatego dbałość o utrzymanie harmonii w granicy marki jest tu wyjątkowo ciekawym, ale jednocześnie trudnym wyzwaniem.
Pomożemy Ci zdefiniować obecne błędy, stworzyć Twoją wersję modelu Brandborder™ oraz utrzymać cały ten system w ryzach.