Odbierz 6 lekcji o marketingu sektora MŚP. Zapisz się na bezpłatny kurs e-mailowy „Dochodowa mikromarka”!
Zwykle proces komunikacji marki przedstawia się linearnie. Czyli jedna informacja wynika z drugiej. Na przykład oferta wynika z potrzeby grupy docelowej. Design wynika z osobowości marki. Tak, to dobry sposób. Ale nie doskonały.
W takim systemie brakuje dwóch bardzo ważnych rzeczy: stałego oddziaływania na siebie różnych elementów komunikacji oraz skupienia na tym, co dzieje się na granicach poszczególnych etapów.
Dlatego my podchodzimy do tworzenia marek – w szczególności tych premium – w zupełnie inny, nowy sposób.
To limitowany obszar Twojego działania. Twoja własna bańka. Wyznaczamy ją, analizując otoczenie, definiując grupę docelową i dobierając dla niej ofertę.
To Twoja równowaga w komunikacji. Cienka lina, po której chodzisz, za każdym razem, gdy Twoja marka zabiera głos. Odpowiada ona strategii marki.
To krwioobieg Twojej marki. Spirala nieustannie krąży, bo komunikacja to nie jedna kampania, ale proces, gdzie każdy projekt to nowa szansa.
Po połączeniu tych trzech składowych powstają
trzy punkty styku – przekaz, design i narzędzia.
To główny komunikat Twojej marki oraz unikatowe skojarzenia, jakie ma z nią Twoja grupa docelowa.
To konsekwentnie stosowany system identyfikacji wizualnej pozwalający Ci odróżnić się od konkurencji.
To wszystkie kanały komunikacji i materiały, które pozwalają Ci docierać do grupy docelowej.
Z modelem Brandborder® z łatwością zobaczysz, co w Twojej marce po prostu nie działa.
Twoja marka będzie skuteczna wyłącznie wtedy, gdy stworzysz jej granicę. Nie oznacza to jednak, że nie możesz się rozwijać. Brandborder® został tak zaprojektowany, aby marka mogła swobodnie skalować się razem z rozwojem firmy.
Zwróć jednak uwagę, że wraz z poszerzaniem granicy marki, musisz zadbać także o zwiększenie zakresów i odpowiednią jakość pozostałych elementów modelu. Inaczej wpadniesz w jeden ze scenariuszy błędów.
potrzebujesz większej ekspozycji
powiększasz grupę
docelową lub ofertę
trudniej Ci utrzymać
spójną narrację
potrzebujesz większej ekspozycji
Zwróć uwagę, że przy skalowaniu marki nie zmienia się jeden element – przekaz.
Bez względu na to, jaką osiągniesz skalę, to właśnie on pozostanie w centrum Twojego brandu.
Abstrakcyjną i trudną do zdefiniowania markę zaczynasz widzieć jako zestaw 3 prostych elementów z 3 punktami styku. Masz jasny punkt wyjścia i cel.
Budowanie marki to proces bez końca. Dlatego działanie liniowe od punktu A do B zamieniasz na schemat, który obrazuje realny cykl życia marki. Twoja konkurencja raczej nie myśli w ten sposób.
Model został zaprojektowany w taki sposób, aby marka służyła Ci do budowania przewagi rynkowej, a w efekcie zwiększania sprzedaży. Nie marnujemy czasu na nadinterpretowanie elementów bez znaczenia.
Każdy etap projektu z wykorzystaniem Brandborder® kończy się jasnym rezulatatem. Są to kolejno: raport wizerunkowy, karta grupy docelowej, strategia marki, pliki otwarte dla identyfikacji wizualnej oraz instrukcja komunikacji.
Wszystkie dokumenty i wzory tworzone w ramach modelu wykorzystujesz w codziennej pracy i wielokrotnie do nich wracasz. Nie jesteśmy kolejną agencją, która da Ci teoretyczną strategię na 100 stron, z którą nie wiesz, co zrobić.
Dzięki przejściu przez cały proces brandingowy Brandborder® uzyskasz markę wszechstronnie przemyślaną oraz zawierającą elementy wzajemnie się uzupełniające. Dzięki temu raz na zawsze pożegnasz chaos.
Z Brandborder® możemy przewidywać problemy zanim jeszcze się pojawią. Tym samym masz większą szansę stworzyć markę, która zadziała i unikasz błędów często powtarzanych przez konkurentów.
Myśląc o rozwoju marki, od razu widzisz, w którym miejscu czekają Cię nowe wyzwania oraz jakie zadania musisz wykonawać.
Brandborder® to pierwsza i jedyna w Polsce metodyka budowania marek premium. Stworzyliśmy ten proces tak, aby odpowiadał na potrzeby ambitnych brandów i gwarantował wysoką jakość realizacji.
Praca nad trzema elementami modelu – granicą marki (badania i analizy), dźwignią przekazu (pomysł na markę) oraz spiralą komunikacji (design i narzędzia komunikacji) trwa od 6 do 9 miesięcy. Projekt dzielimy na cztery fazy, gdzie dla każdej z nich przypisujemy zadania najbardziej odpowiednie dla Twojej marki. Pełne wdrożenie modelu kosztuje od 60 000 do 100 000 zł. Cena zależy od zakresu naszej pracy, czyli poziomu skomplikowania i czasochłonności zadań w każdej z czterech faz projektu.
Po zbudowaniu założeń możemy kontynuować współpracę i czuwać nad realizacją Brandborder® w praktyce. Stałą współpracę świadczymy najczęściej jako zewnętrzny dział marketingu. Koszt naszego miesięcznego abonamentu waha się wówczas w granicach od 3 000 do 15 000 zł.
Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.