Bech Packaging to producent plastikowych opakowań o międzynarodowej skali działania. Fabryka znajduję się w Nowym Tomyślu (Wielkopolska). Klient zgłosił się do nas, kiedy firma była obecna na rynku od 30 lat, a jej przychód wynosił ponad 60 mln zł.
Już na etapie negocjacji wiedzieliśmy, że marka potrzebuje rebrandingu. Chcieliśmy połączyć go z finalizacją rozbudowy fabryki. Projekt realizowaliśmy w naszym autorskim modelu brandingowym Brandborder®.
Naszym głównym celem było unowocześnienie komunikacji tak, aby marka pasowała do obecnej kondycji spółki.
Chcieliśmy także uporządkować komunikację w taki sposób, aby była ona spójna niezależnie od tego, kto odpowiada za narzędzia marketingowe.
Dodatkowo zależało nam na zachowaniu elementów wcześniej obecnych w marketingu – poszliśmy drogą ewolucji, nie rewolucji.
Na tym etapie przeprowadziliśmy z zespołem dwa warsztaty, wykonaliśmy ankietę wśród pracowników, audyt marki, analizę konkurencji oraz trendów. Skupialiśmy się na grupie docelowej oraz otoczeniu brandu.
Zebrane na etapie badawczym informacje wykorzystaliśmy do stworzenia nowej strategii marki oraz moodboardu wizualnego. Przedstawiliśmy klientowi dwie koncepcje kreatywne i obie testowaliśmy z pracownikami.
Po wyborze jednego konceptu kreatywnego zaktualizowaliśmy i uporządkowaliśmy język wizualny marki. Także tu opracowaliśmy dwa kierunku działania do testów z pracownikami. Ten etap okazał się najtrudniejszy oraz najbardziej czasochłonny.
W ostatnim kroku zbudowaliśmy lejek marketingowo-sprzedażowy oraz przygotowaliśmy plan pracy z wykorzystaniem konkretnych narzędzi marketingowych.
W projekcie precyzyjnie określiliśmy jednego, głównego przedstawiciela grupy docelowej (B2B). Komunikację skierowaliśmy na jego potrzeby, cele, problemy, pytania. Informacje te spisaliśmy w karcie grupy docelowej w pliku otwartym, z którego na bieżąco może korzystać zespół sprzedaży.
Efekty prac analitycznych opracowaliśmy w formie prawie 70-stronicowego raportu wizerunkowego, gdzie znalazły się m.in.: zdiagnozowane według priorytetów problemy, podsumowanie badania ankietowego, informacje, co łączy i różni nas od konkurentów. Dokument ten pokazał nam, gdzie obecnie znajduje się marka i jak pracować na kolejnych etapach realizacji.
W koncepcji kreatywnej wykorzystaliśmy trzy główne obserwacje: uporządkowany charakter firmy, skandynawskie korzenie i nietypowe realizacje opakowań. Markę zamknęliśmy w haśle „Kierunek doskonałość”, które oddaje sposób myślenia w spółce – postępowość, procesowość, nieustanne doskonalenie i zorientowanie na szczegóły.
W strategii marki opisaliśmy jasno propozycję wartości – wybiliśmy tu na pierwszy plan to, co marka wcześniej miała, ale nie komunikowała wystarczająco jasno, a także dodaliśmy nowe argumenty.
Zbudowaliśmy język wizualny w oparciu o nowoczesne, elastyczne w użyciu komponenty. Wśród nich znalazły się: mniej typowe dla branży wizualizacje produktowe, dwujęzyczny zapis hasła, kształty inspirowane logo czy detaliczne ilustracje. Wcześniej klient posiadał bogate obrazowanie brandu, ale poszczególne elementy były przypadkowe i bez standaryzacji.
Design marki opisaliśmy w rozbudowanej księdze identyfikacji wizualnej. Poza szczegółowymi instrukcjami znalazły się w niej także liczne kompozycje, ułatwiające pracę nad designem w rozproszonym zespole marketingowym.
Aby mimo tych znaczących zmian zachować ciągłość komunikacji zdecydowaliśmy się na nieznaczną aktualizację palety barw oraz logo. W ten sposób marka po rebrandingu nadal wygląda dla polskich i międzynarodowych klientów na dobrze znaną.
W instrukcji komunikacji pokazaliśmy, z jakimi komunikatami oraz za pomocą jakich narzędzi docierać do wąskiej grupy docelowej. Kanały komunikacji dopasowaliśmy do trzech etapów lejka marketingowo-sprzedażowego: budowania rozpoznawalności, utrzymania uwagi oraz gotowości do zakupu. W dokumencie szczegółowo przedstawiliśmy także rekomendowany sposób pracy nad marketingiem (m.in. budżet, częstotliwość, odpowiedzialność).
Nowa odsłona marki została zaprezentowana na jednych z najważniejszych targów branżowych. Projekt – zgodnie z planem – ukończyliśmy przed otwarciem nowej części fabryki.
Po rebrandingu klient posiada przede wszystkim: informacje na temat grupy docelowej zgromadzone w jednym miejscu, spisane argumenty marketingowo-sprzedażowe, jasny pomysł na markę znacząco różniący się od polskiej i międzynarodowej konkurencji, zestaw funkcjonalnych narzędzi wizualnych oraz operacyjny plan pracy nad wdrożeniem.








Zespół Blend PR wykazał się zrozumieniem specyfiki naszej branży oraz wysokimi kompetencjami kreatywnymi. Już na etapie warsztatów brandingowych prowadzonych przez właścicielkę marki, widać było profesjonalizm, zaangażowanie oraz umiejętność słuchania i przekładania naszych wartości biznesowych na atrakcyjny, spójny przekaz. Efektem jest odświeżony wizerunek, który w pełni odzwierciedla naszą pozycję rynkową i ambicje rozwojowe. Projekt został zrealizowany terminowo, z dużą dbałością o szczegóły oraz w atmosferze otwartej i efektywnej komunikacji. Z pełnym przekonaniem polecam agencję Blend PR wszystkim firmom poszukującym partnera do działań komunikacyjnych i rebrandingowych na najwyższym poziomie.
JAROSŁAW WAŁKIEWICZ
CEO w Bech Packaging
Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.