Odbierz 6 lekcji o marketingu sektora MŚP. Zapisz się na bezpłatny kurs e-mailowy „Dochodowa mikromarka”!
Podobno ludzkość poznała tylko 1% głębi oceanów. Ich odkrywanie to prawdziwa podróż w nieznane podobnie jak doświadczanie mroźnego charakteru ICE FLOE – wódki premium stworzonej z myślą o indywidualistach. Naszym zadaniem w tym projekcie była strategiczna pomoc klientowi w premierze produktu.
W momencie zgłoszenia się do nas klient miał już wykonaną część prac – przede wszystkim gotowe logo i butelkę. Naszym zadaniem była strategiczna pomoc w pozycjonowaniu nowej marki.
Komunikacja miała być osadzona w już wybranym przez klienta motywie (mroźna północ), ale z dodatkowymi, oryginalnymi elementami.
Po dopracowaniu strategii marki i identyfikacji wizualnej naszym zadaniem było również zaprojektowanie wizerunkowej strony www oraz wyprodukowanie materiałów brandingowych.
Na tym etapie zorganizowaliśmy warsztat brandingowy, wykonaliśmy audyt obecnych materiałów oraz analizę konkurencji.
Zebrane dane – przede wszystkim na temat konkurencji i celów klienta – posłużyły nam do wypracowania strategii marki, którą przekazaliśmy w formie czytelnego dokumentu.
Kolejno dodaliśmy do gotowego logo oraz projektu butelki dodatkowe elementy designu oraz całość ustandaryzowaliśmy w brandbooku.
Po uporządkowaniu elementów strategicznych przeszliśmy do pracy operacyjnej – stworzenia strony www oraz materiałów brandingowych.
Opracowaliśmy strategię marki, która jasno definiowała grupę docelową, główny przekaz, wyróżniki, archetyp oraz język komunikacji. Całość zamknęliśmy w haśle odkrywaj głębię, co korespondowało z górą lodową na etykiecie oraz osobowością brandu.
Dzięki szczegółowej analizie konkurencji przygotowaliśmy unikatowe pozycjonowanie na rynku wódek premium. Skupiliśmy się na podkreślaniu indywidualizmu, pochodzeniu wody oraz redukcji śladu węglowego. Większość producentów na rynku skupia się natomiast na procesie produkcji.
Uporządkowaliśmy identyfikację wizualną w postaci brandoboka. Oprócz sposobu korzystania z logo, dodaliśmy do designu także nowe elementy podróżniczo-polarne: ikony nawiązujące do kostek lodu, wzór w postaci szlaku górskiego czy mroźną specyfikację zdjęć.
Opracowaliśmy także architekturę treści, desing oraz copywriting na potrzeby strony internetowej. Zbudowaliśmy ją w formie landing page, na którym opisaliśmy wyróżniki produktu, proces produkcji w obiegu zamkniętym, pochodzenie wody oraz miejsca, gdzie można kupić ICE FLOE. Z założenia wódka nie miała być dostępna w masowej dystrybucji.
Dostosowaliśmy narzędzia komunikacji do regulowanego reklamowo rynku wysokoprocentowych napojów alkoholowych. Skupiliśmy się przede wszystkim na materiałach B2B.
Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.