Meet(IP)ings to comiesięczne spotkania dla specjalistów własności intelektualnej, których celem jest wymiana wiedzy i doświadczeń pomiędzy prawnikami zajmującymi się ochroną IP. Pomysłodawcami tej inicjatywy są adwokatka dr Anna Wilińska-Zelek, radca prawny Bartosz Jóźwiak oraz rzecznik patentowy Bartosz Fert. Klient zgłosił się do nas, gdy inicjatywa działała już od dwóch lat i na koncie miała prawie 50 zorganizowanych spotkań.
Naszym głównym celem było odświeżenie identyfikacji wizualnej eventu, aby nadać mu bardziej profesjonalny charakter.
Chcieliśmy także odciążyć organizatorów z prowadzenia bieżącej komunikacji comiesięcznych spotkań.
Dodatkowo zależało nam na wprowadzeniu regularności i powtarzalnego systemu promocji każdego z eventów.
Na tym etapie zorganizowaliśmy spotkanie z organizatorami Meet(IP)ings, aby poznać ich potrzeby i oczekiwania wobec nas.
Przed rozpoczęciem procesu odświeżenia komunikacji odbyła się analiza materiałów wizualnych wykorzystywanych wcześniej przez organizatorów.
Kolejno wprowadziliśmy lifting komunikacji wizualnej, w ramach którego przygotowaliśmy nowe logo i edytowalne wzory materiałów.
Na koniec opisaliśmy plan pracy w procedurze i w powtarzalny sposób promowaliśmy 8 kolejnych eventów.
Budując nową identyfikację wizualną, skorzystaliśmy z wcześniej wykorzystywanych przez markę środków wyrazu, które nadal miały potencjał. Opracowaliśmy je jednak w nowy sposób.
Najmocniejsze punkty tego projektu to wyróżniające się, gradientowe tło stanowiące mocny kontrast do tablic w social mediach oraz motyw dymka chatu symbolizujący komunikację. Wykorzystanie tych dwóch elementów dało nam w efekcie design bardziej profesjonalny, zapadający w pamięć, ale także elastyczny oraz łatwo replikowalny. Nie straciliśmy przy tym kontekstu tego, jak marka wyglądała wcześniej.
Dzięki stworzeniu wzorów i systemu obsługi każdego eventu nasza współpraca była bardzo ekonomiczna oraz pozwalała dopasować budżet klienta do możliwych działań marketingowych. W każdym miesiącu nasz zespół poświęcił na promocję spotkania maksymalnie 10h, realizując jednocześnie wszystkie cele. Jednocześnie w zakresie promocji do zadań organizatorów należało wyłącznie jednorazowe sprawdzenie merytoryczne treści komunikatów, które zajmowało kilkanaście minut.
Każde spotkanie miało uporządkowany system komunikacji – wydarzenie na LinkedIn, materiały dla prelegentów, przypominajkę z karuzelą graficzną oraz podsumowanie. Każdy z tych postów publikowaliśmy odpowiednio wcześnie, aby uczestnicy mogli zaplanować swój udział.
Dzięki naszej aktywności informacje o kolejnych spotkaniach pojawiały się nie tylko na profilach Meet(IP)ings, ale także na LinkedIn Urzędu Patentowego RP oraz na prywatnych profilach prelegentów, którzy otrzymywali grafiki oraz copywriting postów.
Materiały dostarczone klientowi – procedura, wzory postów, wzór kalendarza publikacji – są edytowalne i zapewniają niezależność wykorzystania także bez naszego udziału. Jednocześnie pozwalają na zachowanie spójności bez względu od osoby zajmującej się promocją.
Współpraca z Blend PR była świetnym doświadczeniem – spotkaliśmy się z profesjonalną, sprawną komunikacją, kreatywnym podejściem i pełnym zrozumieniem naszych potrzeb. Zespół Blend PR potrafił przełożyć nasze pomysły na spójną, angażującą komunikację, która oddaje charakter projektu Meet(IP)ings.
ADW. DR ANNA WILIŃSKA-ZELEK
Jedna z pomysłodawców inicjatywy
Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.