Poznaj praktyczne wskazówki z 10 rekomendowanych publikacji. Odbierz e-book 30 lekcji z książek o marketingu!
COA (Capital of Athletes) to firma tworząca marki kosmetyczne dla osób aktywnych fizycznie. Specjalizuje się w wysokiej jakości produktach o naturalnym składzie. Klient zgłosił się do nas z potrzebą zwiększenia wiarygodności spółki na tle równolegle rozwijanej pierwszej marki produktowej.
Naszym głównym celem było stworzenie marki z myślą o inwestorach i pracownikach. Miała ona pełnić funkcję pomocniczą i być parasolem skupiającym mocniejsze brandy produktowe.
Zależało nam także, aby w ramach brandu COA zaprezentować wartości oraz motywy wspólne dla świata sportu i biznesu. Chcieliśmy w ten sposób pokazać funkcję spółki w portfolio marek klienta.
Klient zgłosił się do nas z już zaprojektowanym logo i nazwą, dlatego przy rozwoju marki za cel postawiliśmy sobie wykorzystanie tego potencjału, który już został wypracowany.
Na tym etapie zorganizowaliśmy warsztat brandingowy, przeprowadziliśmy wywiady pogłębione z założycielami oraz wykonaliśmy analizę konkurencji. Całość tego procesu odbyła się zdalnie.
Kolejno przeszliśmy do zbudowania strategii marki. Przedstawiliśmy klientowi dwa koncepty kreatywne na COA, a każdy z nich opatrzyliśmy moodboardem prezentującym kierunek projektowania identyfikacji wizualnej. Do zaprezentowanej przez nas koncepcji klient zgłosił tylko niewielkie poprawki.
Stworzyliśmy dwie propozycje motywu przewodniego marki, który uzupełniał już dostarczone nam logo. Zmieniliśmy także paletę barw oraz zaktualizowaliśmy brandbook.
Mając gotowy przekaz marki oraz pełen system identyfikacji wizualnej, mogliśmy przejść do operacyjnej pracy nad materiałami brandingowymi oraz narzędziami komunikacji.
Koncepcję marki zamknęliśmy w myśli przewodniej ambition beyond limitations, która jako główną cechę prezentuje ambicję. Rozumiemy ją tu jako nakierowanie na konkretne cele oraz chęć ciągłego rozwoju pomimo przeszkód.
Uwypukliliśmy także inne wartości, które są wspólne dla sportu i biznesu – m.in. odwagę, kompetencję, gotowość na wyzwania. Jako efekt procesu brandingowego naszym archetypem stał się bohater.
W wizualizacji graficznej wykorzystaliśmy motyw miasta obecny w nazwie spółki. Stworzyliśmy abstrakcyjną mapę z zaznaczonymi różnymi kolorami dzielnicami. Reprezentują one mnogość marek w przyszłym portfolio klienta. Kolorystyka inspirowana jest barwami linii metra. Identyfikację wizualną uzupełniają również zdjęcia osób aktywnych fizycznie w przestrzeni miejskiej.
Stworzyliśmy również instrukcję komunikacji marki z podziałem na stałe aktywności komunikacyjne dla pracowników i inwestorów. W dokumencie przedstawiliśmy konkretne pomysły, w jaki sposób realizować zdefiniowane cele, aby wizerunek marki był spójny i efektywny biznesowo.
Klient powierzył nam także m.in. zaprojektowanie i kodowanie landing page, stworzenie animacji wizerunkowej, produkcję materiałów brandingowych (teczki, wizytówki, koperty, plakaty) oraz zaopiekowanie się narzędziami online (stopki e-mailowe, szablon prezentacji, szablon newslettera). We wszystkich tych projektach skupiliśmy się na maksymalnej użyteczności, aby praca z tymi materiałami oszczędzała czas.
Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.