Poznaj praktyczne wskazówki z 10 rekomendowanych publikacji. Odbierz e-book 30 lekcji z książek o marketingu!
OVERTA to firma doradztwa podatkowego zlokalizowana w Warszawie, która działa w sektorze B2B oraz specjalizuje się w branży nieruchomości.
Pierwszy kontakt z klientem mieliśmy, gdy funkcjonował on jeszcze pod obecnie nieaktualną nazwą GALT. Początkową potrzebą właścicielki był plan komunikacji na LinkedIn. Jednak w trakcie rozmów okazało się, że markę warto pokierować w zupełnie innym kierunku.
Od początku zidentyfikowaliśmy, że współpraca marki z agencją nie powinna rozpoczynać się od obsługi narzędzi. W pierwszej kolejności chcieliśmy skupić się na uporządkowaniu koncepcji biznesowej marki.
Zależało nam także na wydobyciu silnych stron firmy, zbudowaniu jej charakterystyki oraz znalezieniu elementów, które miały największy potencjał w kontekście budowania nowego pozycjonowania marki.
Oprócz tego głównym zadaniem było także stworzenie bezpiecznej i funkcjonalnej strony www marki osobistej właścicielki Julity Czerwińskiej. Poprzednia witryna padła ofiarą ataku hakerskiego.
W pierwszym kroku przyjrzeliśmy się posiadanej przez klienta strategii marki. Zidentyfikowaliśmy, że posiada ona wiele istotnych luk. Zapoznaliśmy się także z materiałami klienta na temat kultury pracy w firmie, które były dużo bardziej przemyślane.
Odbyliśmy z właścicielką 7 spotkań konsultacyjnych. W ich trakcie omawialiśmy m.in. grupę docelową, podział usług, analizę konkurencji, wartości marki oraz praktyczne wykorzystanie narzędzi marketingowych. Zgodnie z naszą rekomendacją klient zdecydował się na całkowity rebranding.
Kolejnym etapem naszej współpracy było omówienie narzędzi marketingowych (blog, social media) oraz stworzenie priorytetowo potrzebnych materiałów. Była to strona www marki osobistej właścicielki oraz projekty do druku. Powstawały one już w duchu zmienionego brandingu oraz z nowych elementów identyfikacji wizualnej dostarczonych przez klienta.
Ważnym efektem konsultingu było rozdzielenie strategii marki od instrukcji wykorzystania narzędzi marketingowych. Pozwoliło to klarowniej przyjrzeć się dwóm ważnym dla klienta obszarom – charakterystyce brandu oraz sposobom jego promocji.
Zarekomendowaliśmy także uporządkowanie i zminimalizowanie liczby usług. Zrobiliśmy to w kontrze do konkurencji, której portfolio usługowe było bardzo bogate, a przez to także niejasne.
Poleciliśmy klientowi skupienie się na najbardziej rentownej grupie docelowej, którą w tym przypadku stanowili dyrektorzy finansowi spółek o obrocie powyżej 20 mln zł. Oznaczało to zmniejszenie priorytetów w kontekście tworzenia dostępnych produktów online oraz dotarcia do księgowych.
Wspólnie stworzyliśmy listę cech, które miały charakteryzować markę. Były to proaktywność, efektywność, odpowiedzialność, zaufanie i rozwój. Dla odkrytej osobowości przyjęliśmy archetyp władcy. Analiza konkurencji wykazała, że wyrazista marka może być w sektorze klienta istotną przewagą konkurencyjną.
Wypracowaliśmy charakterystykę języka komunikacji marki, której główne cechy to praktyczność, prostota, szybkość, logika oraz wyraźne rekomendacje.
Wstępnie zdefiniowaliśmy także nowe oczekiwania wizualne, wśród których były przestrzenność, nowoczesność, elegancja, harmonia, minimalizm oraz jasne barwy.
Opracowaliśmy listę słów kluczowych dla tekstów blogowych oraz charakterystykę tekstów przyjaznych pod wyszukiwarkę Google (SEO). Zarekomendowaliśmy zmiany w social mediach oraz wskazaliśmy główne typy postów na profilach, aby ułatwić klientowi komunikację.
Zbudowaliśmy czytelną, nowoczesną oraz bezpieczną stronę www właścicielki marki Julity Czerwińskiej. Powstała ona jako landing page, czyli jednostronicowa witryna dostarczająca użytkownikowi wszystkich niezbędnych informacji bez klikania pomiędzy zakładkami. Stworzenie jej w niespełna 6 tygodni pozwoliło także naszemu klientowi prezentować stronę swoim kontrahentom zanim powstała witryna głównej marki OVERTA.
Zaprojektowaliśmy i wydrukowaliśmy materiały marketingowe służące do brandingu biura (plakaty, roll-up). Materiały pozwoliły na ekspozycję nowego brandu także wewnątrz zespołu.
Kluczowym elementem tej współpracy jest doskonała komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Szczególnie cenne były dla nas konsultacje strategiczne, które skłoniły nas do refleksji i głębszego zrozumienia, jak mamy budować naszą markę. Zaufanie i otwarta wymiana informacji sprawiły, że czuliśmy się zaopiekowani na każdym etapie tej efektywnej współpracy. Pełna jasność co do kolejnych działań i terminowość wykonania stworzyły solidne fundamenty.
Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.