Poznaj praktyczne wskazówki z 10 rekomendowanych publikacji. Odbierz e-book 30 lekcji z książek o marketingu!
Gemssi to marka biżuteryjna skupiona wokół kolorowych diamentów. Klient zgłosił się do nas w momencie, gdy zapadła już decyzja dotycząca jej nazwy. Naszym zadaniem była pomoc we wprowadzeniu brandu na rynek. Miała ona opierać się na rzemieślniczych metodach pracy, własnych wzorach oraz szerokiej ofercie produktowej dla kilku grup docelowych.
Zależało nam przede wszystkim na pokazaniu luksusowego charakteru marki oraz podkreśleniu piękna kolorowych diamentów.
Chcieliśmy stworzyć markę, która będzie elastyczna, czyli da naszemu klientowi możliwość pokierowania jej w przyszłości w różne kierunki biznesowe.
W związku z tym, że rynek biżuteryjny jest mocno konkurencyjny, naszym celem było także stworzenie wyróżniającego się brandingu.
Na tym etapie zorganizowaliśmy warsztat brandingowy, przeprowadziliśmy ankiety wśród zespołu oraz wykonaliśmy analizę konkurencji. Na początku skupiliśmy się na tym, aby poznać cele, wyzwania i otoczenie klienta.
Zebrane dane posłużyły nam do wypracowania strategii marki. Przedstawiliśmy klientowi dwa koncepty kreatywne, a każdy z nich opatrzyliśmy moodboardem prezentującym kierunek projektowania identyfikacji wizualnej. Na tym etapie pokazaliśmy także proponowany sposób myślenia o potencjalnych kolekcjach biżuterii.
Kolejno pokazaliśmy dwie wersje interpretacji wizualnego motywu przewodniego. Po wyborze jednego z kierunków zaprojektowaliśmy wieloelementowy system identyfikacji wizualnej opisany w brandbooku. Na tym etapie klient zgłosił tylko niewielkie poprawki do logo.
Po przygotowaniu strategicznych elementów zajęliśmy się projektowaniem najważniejszych dla klienta narzędzi marketingowych: rozbudowanej strony www ze sklepem online, składem e-booka i oferty inwestorskiej oraz konceptem na społeczność wokół marki.
Punktem wyjścia do naszej koncepcji były narodziny diamentu, na czym oparliśmy historię marki. Diament to rzadki cud we wszechświecie. Powstaje 150 km pod ziemią z magmy, pod wpływem wysokiego ciśnienia i temperatury powyżej 1000 stopni Celsjusza. Przypuszcza się jednak, że występuje także poza Ziemią. Naukowcy dowiedli, że czarny diament pochodzi spoza Układu Słonecznego. Według badań pył diamentowy może powstać także na planetach Uran i Neptun.
To właśnie kosmos uczyniliśmy motywem przewodnim marki. Doskonale oddaje on jej charakter, czyli takie cechy jak: tajemniczość, różnorodność, gotowość na przygody, nowoczesność, naturalne piękno. Tym samym naszym archetypem stał się odkrywca.
Koncepcję zamknęliśmy w haśle „the universe of diamonds”. Dzięki temu od razu pokazaliśmy najważniejszy surowiec – naturalne diamenty oraz wyróżniający się motyw przewodni. Sformułowanie to pozwoli także naszemu klientowi na realizację celów związanych z rozwojem różnych linii biznesowych wokół brandu.
Inspiracją do stworzenia logo był dla nas tzw. „diamond ring effect”, inaczej nazywany perłami Baily’ego. To zbiór jasnych punktów widocznych podczas zaćmienia Słońca, gdy część światła rozjaśnia nierówne brzegi księżyca.
Pozostałe elementy komunikacji wizualnej oparliśmy o pastelową paletę barw oddającą naturalne kolory diamentów oraz kreatywne ilustracje nawiązujące kształtem zarówno do zjawisk kosmicznych, jak i biżuterii. Także hasło wpisaliśmy w kolisty kształt, aby pasowało ono do wyobrażenia planety. Wszystkie elementy znajdują się na zaprojektowanym przez nas dedykowanym gwieździstym tle.
W trakcie projektu stworzyliśmy także koncepcję kreatywną na społeczność pasjonatów diamentów i klientów marki. Nazwaliśmy ją Gemssi Star Cluster. Star cluster to gromada gwiazd zbudowanych z tej samej materii i połączonych ze sobą siłami grawitacji. Naszym pomysłem było, aby klienci marki stworzyli podobną społeczność. Siłą napędową grupy ma być pragnienie poznania tajemnicy diamentów, wspólne poczucie estetyki i motywacja do odkrywania świata.
Ważnym elementem projektu było także stworzenie rozbudowanej strony www o objętości prawie 20 zakładek. W tym zakresie najważniejszymi punktami były: atrakcyjna wizualnie prezentacja produktów i samych diamentów, sklep online, możliwość szybkiego umówienia spotkania i pobrania katalogu oraz narzędzia edukacyjne (blog, newsletter).
Przygotowaliśmy dla klienta także dwa dokumenty – e-book o edukacyjnym charakterze (tu naszym zadaniem była także redakcja treści) oraz prezentację biznesową dla potencjalnych inwestorów. W obu materiałach wykorzystaliśmy w pełni wypracowany potencjał kreatywny i wizualny.
Magda ma bardzo wartościowy dar przekazywania „płynnych” i „nieuchwytnych” zagadnień w sposób konkretny i ustrukturyzowany. Budowanie marki przestaje być wydumanym procesem pełnym frazesów, a staje się zaplanowaną ścieżką z konkretnymi krokami do wykonania. Zadania powierzone Blend PR są realizowane terminowo i dokładnie – nie ma mowy o opóźnieniach czy półśrodkach. To fascynujący proces, kiedy pierwotny pomysł biznesowy przeradza się w osobny byt z własną niepowtarzalną „osobowością”. Serdecznie polecam przeżycie tego procesu z Magdą i jej zespołem.
Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.