Polska Izba Rzeczników Patentowych (PIRP) to samorząd zawodowy rzeczników patentowych zrzeszający około 1000 osób i odpowiedzialny za prowadzenie aplikacji dla nowych adeptów tego zawodu. Organizacja zajmuje się prawem własności intelektualnej.
Podstawowym zadaniem w projekcie była szersza promocja zawodu rzecznika patentowego w kilku grupach docelowych.
Organizacja miała nowe logo i dobrze wykonaną księgę znaku, ale w komunikacji wizualnej brakowało spójności oraz czytelności, które chcieliśmy poprawić.
Zależało nam także na utrzymaniu regularności komunikacji i odciążeniu członków izby od zadań marketingowych.
Współpracę rozpoczęliśmy od przyłączenia się do inicjatyw, które izba realizowała wcześniej z inną agencją i miała jasną listę zadań.
W kolejnym kroku zaprojektowaliśmy dla marki nowy język wizualny, korzystając z udostępnionego przez klienta logo.
Następnie przez cały rok tworzyliśmy posty edukacyjne o roli rzecznika patentowego w różnych kontekstach. Promowaliśmy je także w formie reklam.
Równolegle wspieraliśmy zupełnie nowe inicjatywy marketingowe organizowane przez izbę. Współpracowaliśmy przy tym z różnymi koordynatorami projektów.
Nasze treści na Facebooku i LinkedInie dotarły do ponad 1,2 mln osób i generowały regularne wyświetlenia dzięki kalendarzom postów opracowywanym z wyprzedzeniem.
Liczba odwiedzin na stronie firmowej na Facebooku wzrosła o 70,6%, liczba kliknięć w liniki o 228,5%, a liczba interakcji o 37,6%. Świadczy to o tym, że nasze treści docierały do właściwych osób.
Profil na LinkedIn pod kątem liczby obserwujących powiększył się o 38%. Na Facebooku wzrost obserwujących był na poziomie 15%. Tym samym zwiększyliśmy najbardziej lojalną grupę odbiorców.
Stworzyliśmy prawie 30 postów edukacyjnych dla trzech grup docelowych. W ramach działań reklamowych testowaliśmy różne formaty reklam (animacje, karuzele, infografiki) i na bieżąco wdrażaliśmy wnioski, zwiększając efektywność budżetu reklamowego.
Naszą informację prasową o naborze na aplikację rzeczniowską opublikowały biura karier znaczących uczelni oraz uznane media (rzeczpospolita.pl, prawo.pl, bankier.pl). Łącznie zgromadziliśmy 40 wycinków prasowych popularyzujących zawód rzecznika patentowego.
Dzięki naszym działaniom promocyjnym w konferencji „Własność intelektualna w działalności innowacyjnego przedsiębiorcy” wzięło udział 120 uczestników na żywo i 1100 słuchaczy z 5 krajów online. Dodatkowo pozyskaliśmy patronat Konfederacji Lewiatan, co podniosło prestiż eventu.
Forum Prawa Własności Przemysłowej zakończyło się udziałem blisko 300 osób i wydaniem e-booka z postulatami dotyczącymi usprawnień w prawie własności przemysłowej. Event ten pozycjonował izbę jako aktywną stronę dyskusji na temat zmian w prawie.
Niezależnie od osoby prowadzącej projekt wszystkie materiały wizualne były nowoczesne, spójne i przykuwające uwagę. Dla każdego projektu przygotowywaliśmy nowy układ treści, ale w ramach konsekwentnego systemu. W ten sposób marka jest łatwiejsza do rozpoznania.
Reagowaliśmy także na bieżące potrzeby pojawiające się poza wiodącymi projektami takie jak nowy wzór prezentacji, projekt kalendarza czy aktualności na stronę www. Wszystkie materiały tworzyliśmy w sposób dający klientowi pełną niezależność.
Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.