Poznaj praktyczne wskazówki z 10 rekomendowanych publikacji. Odbierz e-book 30 lekcji z książek o marketingu!
Correct Context to partner technologiczny dla szybko rozwijających się start-upów, głównie zagranicznych. Podstawową usługą firmy jest budowanie zespół IT w strukturach klientów, czyli tzw. off-shoring. Nazwa – wcześniej już używana przez klienta – odnosi się do umiejętności lokowania właściwych pracowników we właściwych teamach. Klient zgłosił się do nas z potrzebą rozwoju i uporządkowania marki, co zrealizowaliśmy poprzez rebranding.
W momencie nawiązania współpracy klient nie pozyskiwał aktywnie klientów z rynku. Naszym zadaniem było stworzenie marki pomocnej w skalowaniu biznesu oraz pozyskaniu nowych klientów spoza rekomendacji lub własnych kontaktów.
Celem było również stworzenie komunikacji wyróżniającej się na tle konkurencji w kontekście pozyskania nowych pracowników. Wyzwanie stanowił fakt, że popyt na specjalistów IT przewyższa podaż.
Zależało nam także, aby wzmocnić więź pomiędzy pracownikami zatrudnianymi w zespołach klientów a Correct Context. Nasz klient nie chciał pełnić wyłącznie roli pośrednika.
Na tym etapie zorganizowaliśmy warsztat brandingowy, przeprowadziliśmy ankiety wśród zarządu i pracowników, wykonaliśmy audyt obecnych materiałów oraz analizę konkurencji. Na początku skupiliśmy się na tym, aby poznać cele, problemy, wyzwania i otoczenie klienta.
Zebrane dane posłużyły nam do wypracowania strategii marki. Przedstawiliśmy klientowi dwa koncepty kreatywne, a każdy z nich opatrzyliśmy moodboardem prezentującym kierunek projektowania identyfikacji wizualnej. Do zaprezentowanej przez nas koncepcji klient zgłosił tylko niewielkie poprawki.
Kolejno pokazaliśmy dwie wersje interpretacji wizualnego motywu przewodniego. Po wyborze jednego z kierunków zaprojektowaliśmy wieloelementowy system identyfikacji wizualnej opisany w brandbooku. Największym wyzwaniem okazała się zmiana logo.
Równolegle z tworzeniem designu planowaliśmy, w jaki sposób najefektywniej zaprezentować markę po zmianach. Pomysły te zamknęliśmy w dokumencie będącym instrukcją komunikacji.
Za jeden z największych sukcesów tego projektu uznajemy maksymalne zawężenie grupy docelowej i usług, na które zdecydował się klient. Warsztaty pokazały, że szasną marki jest komunikacja skierowana do founderów zagranicznych stat-upów oraz doświadczonych i samodzielnych specjalistów IT. Tym samym w toku dyskusji odrzuciliśmy m.in. rozwój usług software house’owych.
Wybór grup docelowych zdeterminował nasz sposób myślenia o strategii marki. Mottem Correct Context stała się fraza quick wins hackers. Oddaje ona takie cechy jak pragmatyzm, nastawienie na efektywność, kreatywność czy otwartość. Jednocześnie hasło pasuje do nieformalnej atmosfery branży IT. W efekcie archetypem marki stał się czarodziej.
Zbiorowym bohaterem marki uczyniliśmy technologicznych ninja reprezentujący motto qucik wins hackers. Każda z postaci posiada atrybut obrazujący obszar działania Correct Context – sprzęt IT lub napis na opasce odnoszący się do nowych technologii. Wybór bohatera zbiorowego pomógł nam zrealizować cel związany z umocnieniem więzi pomiędzy naszym klientem a pracownikami.
Jako ważne uzupełnienie desingu stworzyliśmy dla klienta dedykowany pattern występujący na gradientowym tle. Wzmacnia on cyfrowy charakter marki (skojarzenia z układem scalonym, pikselami). Uzupełniająca, kontrastowa kolorystyka pozwala podkreślać detale lub najważniejszy przekaz.
Najbardziej krytycznym momentem realizacji było dla nas projektowanie logo. Szukaliśmy właściwego rozwiązania zarówno w nowych pomysłach, jak i w edycji wcześniejszego znaku. Ostatecznie – po konsultacji z grupą docelową – klient zdecydował się na nowy znak. W symetrycznej i jednocześnie otwartej formie sygnetu pokazaliśmy ważne cechy marki – otwartość na widzenie problemu z różnych perspektyw, nieszablonowe rozwiązania oraz solidność usług.
W instrukcji komunikacji marki opisaliśmy konkretne pomysły, jak wykorzystać m.in. LinkedIn, marketing treści czy markę osobistą. W planie znalazło się 9 wiodących narzędzi komunikacji dla obu grup docelowych oraz użyteczne checklisty.
Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.