Sprawdź naszą książkę o marketingu MŚP. Stwórz wpływową, estetyczną i dochodową markę z „Mikromarką”!
LeLa Beauty to dostawca kosmetyków naturalnych z Afryki. Nasz klient jest jedynym w Polsce dystrybutorem produktów TAMA® opartych o nierafinowane masło shea. Od podstaw współtworzyliśmy ten brand, nadając mu wyraźny charakter oraz dostarczając funkcjonalne narzędzia marketingowe. Strategicznie wspieraliśmy klienta w procesie startu sprzedaży online i offline w Polsce.
Naszym głównym wyzwaniem była presja czasu, ponieważ marka powinna być dostępna w sprzedaży przed Bożym Narodzeniem. Nad projektem pracowaliśmy w ostatnim kwartale 2019 roku.
Chcieliśmy maksymalnie wydobyć afrykański charakter kosmetyków, odpowiedzieć na potencjalne obiekcje klientów i stworzyć markę kontrastową do innych brandów związanych z naturalną pielęgnacją.
Prowadzone przez nas działania miały przygotować klienta do prowadzenia zarówno sprzedaży stacjonarnej na targach oraz w galeriach handlowych, jak i online przez własny e-commerce.
Przeprowadziliśmy serię konsultacji strategicznych, podczas których klientka nabywała umiejętności, aby w dużej mierze samodzielnie zarządzać marką.
Na tym etapie współpracy stworzyliśmy logo, wizualny motyw przewodni oraz paletę barw marki. Całość dostosowaliśmy do wniosków strategicznych z poprzedniego kroku.
Głównymi narzędziami przydatnymi dla klienta była wizualizacja stoiska sprzedażowego, ulotki oraz wizualizacje kosmetyków na potrzeby sklepu online.
Pomogliśmy klientowi zainicjować komunikację na Facebooku, Instagramie, za pomocą bloga oraz newslettera.
Stworzyliśmy nowy brand na rynku kosmetycznym, którego siła opiera się na wartościach ekologicznych i odpowiedzialności społecznej. Strategię marki spisaliśmy w formie prostego, praktycznego dokumentu, który mial być użytecznym drogowskazem na przyszłość. Koncepcję zamknęliśmy w haśle „care from Africa„.
Zaprojektowaliśmy identyfikację wizualną realizującą dwa zadania. Po pierwsze, akcentuje ona przynależność do sektora premium poprzez stonowaną kolorystkę i minimalizm. Po drugie, reprezentuje afrykańską osobowość marki dzięki motywom roślinnym.
Dostarczyliśmy spójne wizualizacje produktów oddające charakter marki, miejsce produkcji kosmetyków oraz misję producenta i dystrybutora. Zdecydowaliśmy się na ciemną oprawę graficzną, która stanowi mocny kontrast dla grafik konkurencji – zwykle lekkich, jasnych, czystych.
Wyprodukowaliśmy funkcjonalne narzędzia promocji offline i online, w tym wizualizację i wyposażenie stoiska sprzedażowego. Skupiliśmy się na tym, aby klientka raz poniosła koszt projektowania materiałów oraz była w stanie w przyszłości samodzielnie i spójnie powielać naszą koncepcję.
Zaplanowaliśmy przemyślany harmonogram startu sklepu online oraz sprzedaży stacjonarnej, dzięki czemu zgodnie z planem sprzedaż kosmetyków ruszyła na początku grudnia, a klientka w pełni wykorzystała mocny sprzedażowo okres przedświąteczny.
Zainicjowaliśmy stałą komunikację marki w sieci (Facebook, Instagram, poradnik na stronie www, newsletter). Dostarczyliśmy przykładowy content oraz skupiliśmy się na selekcji mikroinfluencerów.
Serdecznie dziękujemy za ogromne wsparcie podczas pracy nad wdrożeniem naszego projektu – za profesjonalizm, doradztwo, kreatywność, wielkie zaangażowanie i cierpliwość na każdym etapie wspólnej pracy. Blend PR to z pewnością kompendium wiedzy w zakresie komunikacji marketingowej i kreowania marki.
Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.