Poznaj praktyczne wskazówki z 10 rekomendowanych publikacji. Odbierz e-book 30 lekcji z książek o marketingu!
Fundacja TAKpełnosprawni promuje inkluzję oraz zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami na otwartym rynku pracy. Jednym z ważnych działań tej organizacji jest wydawanie raportu „Pracodawca na TAK”. Współpracowaliśmy z klientem przy drugiej edycji tego projektu. Przy trzeciej fundacja ponownie poprosiła nas o pomoc z opracowaniem publikacji z tego cyklu.
Tematem trzeciej edycji raportu „Pracodawca na TAK” były racjonalne usprawnienia w pracy dla osób z niepełnosprawnościami. Jest to w Polsce temat nieznany, stąd zależało nam na przystępnym pokazaniu jego potencjału.
Poprzednia edycja raportu została świetnie przyjęta zarówno przez pracowników, jak i pracodawców. Jest do dziś wykorzystywana w praktyce. Dlatego chcieliśmy maksymalnie wykorzystać dobre praktyki z poprzedniej realizacji.
Wyzwaniem w projekcie była także organizacja pracy, ponieważ nad publikacją pracowało wiele osób, dane pochodziły z różnych źródeł oraz mieliśmy nieprzekraczalny termin realizacji związany z zewnętrznymi czynnikami.
Najpierw uporządkowaliśmy pomysły klienta, aby stworzyć dla raportu logiczny oraz dopasowany do tematu układ treści.
Zebranie bazowych materiałów – danych, wywiadów, notatek merytorycznych – było po stronie klienta. My zajęliśmy się ich selekcją, spójnym opisaniem oraz skróceniem.
Do naszych propozycji klient wprowadził swoje uwagi. Korekty były wykonywane na współdzielonych plikach w chmurze, aby usprawnić ten etap.
Najpierw zaprezentowaliśmy klientowi pomysł na okładkę i design kilku przykładowych stron. Po wypracowaniu wzorca przeszliśmy do pracy nad końcowym plikiem.
Stworzyliśmy wartościową i unikatową w Polsce publikację o objętości około 90 stron. Wzmacnia ona wizerunek naszego klienta jako doradcy w tematyce zatrudniania osób z niepełnosprawnościami. Zobacz pełen raport „Pracodawca na TAK”.
W opracowaniu merytorycznym bardzo pomocna była nasza wiedza na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnościami zdobyta podczas pracy nad poprzednią edycją raportu. Znacząco przyspieszyło to etap opracowania merytorycznego oraz pozwoliło uniknąć niepotrzebnych poprawek.
Postaraliśmy się, aby raport miał łatwą w nawigacji kompozycję. Jej podstawą było siedem praktycznych rozdziałów, czytelna lista racjonalnych usprawnień oraz podsumowanie z kluczowymi wnioskami.
Opracowanie zawierało w sobie redakcję cytatów, analizę danych, uporządkowanie przykładów czy stworzenie infografik. Dzięki tym elementom raport nie tylko zyskał na atrakcyjności merytorycznej, ale także zwiększyliśmy jego czytelność.
Wykorzystanie sprawdzonych elementów wizualnych z poprzedniej edycji raportu przełożyło się na zachowanie spójności, szybszy skład graficzny oraz optymalizację kosztów. Pierwszy skład skończyliśmy o miesiąc szybciej niż poprzednio, pomimo że objętość raportu była o 50% większa.
Dzięki pracy na współdzielonych folderach w chmurze uniknęliśmy chaosu i niepotrzebnej korespondencji. Było to szczególnie istotne, ponieważ po stronie klienta w projekt było zaangażowanych wiele osób, a w trakcie zmienił się koordynator projektu.
Raport oddaliśmy klientowi w ustalonym terminie, tym samym wywiązując się z wcześniejszych ustaleń. Ostatni miesiąc realizacji wymagał od nas dynamicznej, ale także uporządkowanej pracy.
Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.