Odbierz 6 lekcji o marketingu sektora MŚP. Zapisz się na bezpłatny kurs e-mailowy „Dochodowa mikromarka”!
Fundacja TAKpełnosprawni promuje inkluzję oraz zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami na otwartym rynku pracy. W swoich działaniach wspiera zarówno pracowników, jak i pracodawców. Jednym z efektów tej misji jest raport „Pracodawca na TAK”, za którego II wydanie (2020 rok) byliśmy odpowiedzialni.
Zależało nam na stworzeniu eksperckiej publikacji, która służyłaby dwóm grupom docelowym – pracodawcom rozwijającym różnorodne zespoły oraz pracownikom z niepełnosprawnościami.
Chcieliśmy, aby raport był wszechstronnie czytelny i dostępny. Rozumieliśmy pod tym skład graficzny dostosowany do osób z niepełnosprawnościami wzorku, ale także klarowną kompozycję oraz przyjazny język.
Poza wydaniem raportu musieliśmy zadbać o to, aby publikacja trafiła do jak największego grona odbiorców. W tym zakresie podzieliliśmy się zadaniami z klientem.
Zebranie bazowych materiałów – danych, wywiadów, notatek merytorycznych – było po stronie klienta. Na tym etapie my zajęliśmy się przede wszystkim selekcją tych treści.
Najpierw ustaliliśmy kompozycję dokumentu. Następnie redagowaliśmy przygotowane przez klienta teksty i złożyliśmy je w spójną całość.
Po akceptacji raportu w formie edytora tekstu przeszliśmy do składu graficznego. Najpierw zaprezentowaliśmy klientowi pomysł na okładkę i design kilku przykładowych stron. Po wypracowaniu wzorca przeszlismy do pracy nad finalnym plikiem.
Po zakończeniu prac nad dokumentem zajęliśmy się pomocą w zakresie promocji online oraz media relations.
Publikację przygotowaliśmy w trzech wersjach: elektronicznej, drukowanej oraz angielskiej (online). Każda ma objętość ponad 50 stron. Zobacz raport „Pracodawca na TAK”.
Skład graficzny zaprojektowaliśmy zgodnie z zasadami cyfrowej dostępności – możliwość zapoznania się z treścią przez osoby z niepełnosprawnością wzroku. Tu ważny były dla nas m.in. mocny kontrast, odpowiednia wielkość fontów, dodatkowe wyróżnienia czy opis słowy elementów wizualnych.
Postaraliśmy się, aby raport miał łatwą w nawigacji kompozycję. Jej podstawą było 10 zasad skutecznego zatrudniania osób z niepełnosprawnościami według międzynarodowego standardu ILO Global Business and Disability Network. Wzorzec ten nie był wcześniej publikowany w Polsce, co zwiększyło ekspertyzę naszego klienta.
W ramach prac redakcyjnych nie tylko porządkowaliśmy notatki merytoryczne klienta dotyczące zasad zatrudniania osób z niepełnosprawnościami, ale także opracowaliśmy badanie ankietowe z udziałem 810 respondentów. W skład prac wchodziło również zredagowanie zorganizowanych przez klienta wywiadów z osobami z niepełnosprawnościami i pracodawcami.
Dostarczyliśmy klientowi press pack dla partnerów zawierający wzór aktualności, grafiki do mediów społecznościowych oraz przykładową treść postów. Dzięki tym materiałom firmy współpracujące przy raporcie mogły łatwiej go poromować.
Napisaliśmy oraz wysłaliśmy informację prasową do mediów związanych z branżą HR, co zaowocowało publikacjami m.in. w takich mediach jak PulsHR.pl, HRstandard.pl, raportscr.pl.
Bardzo doceniam kreatywny wkład w realizację naszego zlecenia. Przesyłane przez fundację materiały były starannie porządkowane i redagowane, a skład graficzny pozwolił dodatkowo podkreślić ważne dla raportu zagadnienia. Agencja elastycznie reagowała też na nasze zmieniające się potrzeby i angażowała się w jak najlepszą realizację projektu. Polecam Blend PR wszystkim organizacjom, które chcą swoje pomysły przekuć w konkrety.
Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.