Odbierz 6 lekcji o marketingu sektora MŚP. Zapisz się na bezpłatny kurs e-mailowy „Dochodowa mikromarka”!
Umbrella Limited to doświadczony software house świadczący usługi programistyczne dla biznesu. Firma specjalizuje się w tworzeniu systemów dedykowanych. Najlepiej czuje się w trudnych, wieloelementowych zleceniach. Po prawie 5 latach działalności klient zgłosił się do nas z potrzebą poprawienia jakości komunikacji.
Naszym podstawowym wyzwaniem było odświeżenie wizerunku klienta. Zależało nam, aby w klarowniejszy sposób zdefiniować zakres usług oraz nadać marce nowocześniejszego charakteru.
Celem było także poszerzenie zasięgu informacji o marce. Chcieliśmy sprawić, aby firma była łatwiejsza do znalezienia przez grupę docelową.
Ostatnim elementem projektu było wzmocnienie marek osobistych założycieli firmy. Chcieliśmy promować brand przede wszystkim przez ich ekspertyzę i doświadczenie.
Na tym etapie zorganizowaliśmy warsztat brandingowy, przeprowadziliśmy wywiady pogłębione z założycielami oraz wykonaliśmy analizę konkurencji.
Kolejno przeszliśmy do opracowania planu komunikacji marki. Przekazaliśmy go w formie czytelnego dokumentu z wyszczególnionymi celami, kontekstami komunikacji i instrukcją wykorzystania rekomendowanych narzędzi.
Na tym etapie odświeżyliśmy już posiadane przez klienta logo oraz uzupełniliśmy komunikację wizualną o motyw przewodni.
Kolejno przeszliśmy do operacyjnej pracy nad materiałami brandingowymi oraz narzędziami komunikacji.
Przez pół roku po zakończeniu prac strategicznych pracowaliśmy nad rozwojem komunikacji (social media, blog) oraz wsparciem sprzedaży (materiały sprzedażowe).
Z różnych aktywności klienta udało się nam wyłuskać systemy dedykowane jako kluczową usługę, którą w pierwszej kolejności warto eksponować w komunikacji.
Unowocześniliśmy identyfikację wizualną z zachowaniem motywu obecnego w nazwie marki oraz estetyki wcześniej wybranej przez klienta. W tym obszarze postawiliśmy bardziej na ewolucję niż rewolucję zgodnie z potrzebami. Od siebie dodaliśmy przede wszystkim charakterystyczne ilustracje, które zastąpiły konwencjonalne zdjęcia z banków zdjęć.
Przygotowaliśmy serię materiałów sprzedażowych opisujących przede wszystkim proces realizacji usług oraz system rozliczeń z software housem. Pomogliśmy również w opracowaniu szablonu realizacji audytu i raportu IT.
Zajęliśmy się aktualizacją materiałów brandingowych drukowanych (roll-upy, gadżety, plakaty, teczki, foldery) i elektronicznych (wzory postów do social mediów, papier firmowy, stopka e-mailowa).
Kolejno uruchomiliśmy stałe działania komunikacyjne (baza wiedzy na stronie www, LinkedIn). Wykorzystaliśmy w tym zakresie również pozycjonowanie eksperckie założycieli (przygotowanie biografii, zdjęć biznesowych, aktualizacja prywatnych profili na LinkedIn).
We współpracy z Blend PR cenimy przede wszystkim dużą samodzielność i decyzyjność. Otrzymujemy materiały, które nie wymagają znaczących zmian. Agencja realnie odciąża nasz zespół z obowiązku dbania o wizerunek firmy, angażując zarząd spółki na tyle, na ile to konieczne.
Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.