Poznaj praktyczne wskazówki z 10 rekomendowanych publikacji. Odbierz e-book 30 lekcji z książek o marketingu!
Welastic to firma technologiczna, której podstawą działalności jest chmura obliczeniowa oraz obsługa klientów klasy enterprise. Po ponad rocznej obecności spółki na rynku klientowi zależało na kompleksowej obsłudze w zakresie rebrandingu. Po przejściu przez ten proces nawiązaliśmy stałą współpracę abonamentową.
Stworzyć świeżą, wyróżniającą się na markę, pomimo że rynek firm technologicznych jest dziś mocno zatłoczony.
Zachować w komunikacji swobodną atmosferę typową dla branży IT tak, aby klient wpisał się w już znaną grupie docelowej konwencję.
Stworzyć markę, z którą chętnie będą utożsamiać się pracownicy, a dzięki temu wzrośnie w firmie świadomość roli marketingu w pozyskiwaniu nowych klientów.
Na tym etapie zorganizowaliśmy warsztat brandingowy, przeprowadziliśmy ankiety wśród pracowników, wykonaliśmy audyt obecnych materiałów oraz analizę konkurencji.
Zebrane dane – odnośnie celów, problemów, wyzwań oraz otoczenia klienta – posłużyły nam do wypracowania strategii marki oraz pierwszych rekomendacji odnośnie identyfikacji wizualnej. Na tym etapie zbudowaliśmy także podstawowy lejek marketingowo-sprzedażowy oraz opisaliśmy główne narzędzia komunikacji.
Kolejno pokazaliśmy dwie wersje brand hero, a po wyborze jednego z kierunków zaprojektowaliśmy wieloelementowy system identyfikacji wizualnej opisany w brandbooku.
Pomogliśmy klientowi poinformować otoczenie o dziejącej się zmianie, wytłumaczyć jej powody oraz przedstawić, na jakich filarach opiera się marka po rebrandingu. Głównym narzędziem była tu przeorganizowana strona www.
Obecnie stale pracujemy z klientem nad rozwojem komunikacji (social media, newsletter, marki osobiste, materiały reklamowe) oraz wsparciem sprzedaży (segmentacja klientów, materiały sprzedażowe, analityka)
Strategia marki oparta o hasło „Stable cloud. Flexible team.” oraz jedną wiodącą cechę – elastyczność. W komunikacji odwróciliśmy popularne w branży określenie, że chmura to elastyczność. W Welastic chmura to już sprawdzone, stabilne rozwiązanie, ale tworzy ją elastyczny zespół.
Wyróżniająca się komunikacja wizualna z udziałem brand hero kameleona Alexa. Dzięki powołaniu do życia bohatera marki uniknęliśmy konwencjonalnego obrazowania często powielanego w sektorze IT. Daliśmy również motyw, z którego pomocą można łatwiej integrować zespół.
Zaprojektowaliśmy proste logo złożone czytelnym, bezszeryfowym fontem, co zapewnia dobrą widoczność na małych ekranach (np. zdjęcia profilowe w social mediach). Dodatkowo minimalistyczne logo dobrze koresponduje z bogatym wizerunkiem brand hero.
Czytelna i bardzo prosta w formie strona www, której podstawą są bogate w treści zakładki usługowe. Design strony – zgodnie z brandbookiem – uzupełniliśmy o elementy wizualne nawiązujące do elastyczności. Stronę pozbawiliśmy stockowych fotografii, aby nie odciągały one uwagi od merytorycznej zawartości.
Wyposażyliśmy klienta w niezbędne elementy brandingowe typu wzory prezentacji, roll-upy, wizytówki, wzory postów do social mediów. Zapewniło to właściwą ekspozycję nowego przekazu i charakteru marki.
Opracowaliśmy dla pracowników porawnik dotyczącego prezentacji marki osobistej na LinkedIn. Przeprowadziliśmy także szkolenie pokazujące, jak i dlaczego warto postawić na personal branding w IT. Dzięki temu odpowiedzieliśmy na główne wątpliwości zespołu oraz wzmocniliśmy świadomość wagi marketingu z biznesie.
Niezwykle podoba się nam koncepcja kreatywna marki i przede wszystkim nowy członek naszego zespołu kameleon Alex. Współpraca z Blend PR przebiegła bardzo sprawnie. Wiele decyzji agencja podejmowała samodzielnie, nie angażując naszych managerów ponad potrzeby. Serdecznie dziękujemy za terminową i zgodną z oczekiwaniami realizację naszego zlecenia!
Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.