Poznaj praktyczne wskazówki z 10 rekomendowanych publikacji. Odbierz e-book 30 lekcji z książek o marketingu!
Audyt reklam Google Ads to popularna usługa na rynku marketingowym, której celem jest weryfikacja aktualnego potencjału Twoich kampanii. Obejmuje ona najczęściej analizę reklam w wyszukiwarce Google oraz na YouTubie. W tym tekście znajdziesz kilka podpowiedzi, na co zwrócić uwagę we współpracy z dostawcami usług reklamowych oraz jak my podchodzimy do takiego audytu.
Audyt reklam Google Ads to dobre rozwiązanie dla każdej firmy, która:
Dzięki audytowi zyskujemy konkretne rekomendacje, które pomogą poprawić skuteczność kampanii i lepiej wykorzystać budżet reklamowy.
Każda agencja czy freelancer będą mieli swój pomysł na to, jak zrealizować audyt reklam Google Ads. Oto pięć głównych założeń, którymi kierujemy się w Blend PR®.
Skuteczna kampania Google Ads powinna koncentrować się na obszarach, które generują największe przychody i wzmacniają pozycjonowanie marki. Niewłaściwie dobrane reklamy mogą przyciągać klientów do usług o niskiej marży, podczas gdy najbardziej dochodowe segmenty pozostają niedofinansowane.
Przykładowo, w ramach audytu dla jednej z firm B2B premium zauważyliśmy, że duża część budżetu była przeznaczona na reklamowanie najtańszej usługi za 800 zł, zamiast na bardziej dochodowe, takie jak skomplikowane badania, których wartość sięga nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Optymalizacja kampanii pozwoliła na przesunięcie budżetu w stronę bardziej opłacalnych działań i zwiększenie zwrotu z inwestycji.
Wielu klientów nie zdaje sobie sprawy, jak wygląda podział budżetu. Ostatni audytowany przez nas klient przeznaczał aż 70% budżetu na opłaty agencyjne, a tylko 30% na same reklamy. Audyt Google Ads ujawnia takie niedopowiedziane lub niezrozumiane koszty i pomaga zoptymalizować wydatki.
Dla większości klientów najważniejsze będą te wskaźniki:
Analiza techniczna konta jest bardzo istotna, ale reklamy napędza nie tylko ich konfiguracja, ale także odpowiedni content. Dlatego nasz audyt sprawdza, czy realizujesz reklamami cały lejek marketingowo-sprzedażowy, jakiej jakości są Twoje treści wizualne oraz czy proponujesz grupie docelowej odpowiedni copywriting.
Przykładowo jeden z naszych audytowanych klientów prowadził kampanię sprzedającą usługi turystyczne, w której w ogóle nie pojawiała się informacja o cenach, konkretnych destynacjach czy link do złożenia rezerwacji. Ostatecznie reklama bardziej przypominała galerię zdjęć niż content sprzedażowy.
Nie wystarczy tylko uruchomić reklamy – kluczowe jest mierzenie ich skuteczności i poprawność zbierania danych. W ramach naszego audytu Google Ads sprawdzamy, czy konwersje są prawidłowo skonfigurowane i czy system nie popełnia błędów w ich zliczaniu.
Błędy w analityce mogą prowadzić do podejmowania złych decyzji biznesowych. Na przykład, jeśli formularze kontaktowe nie są prawidłowo śledzone, może się wydawać, że kampania nie przynosi wyników, mimo że generuje wartościowe leady. Mamy doświadczenie z projektem, w którym okazało się, że aż 30% transakcji e-commerce nie było raportowanych w Google Ads, co powodowało niedoszacowanie zwrotu z inwestycji i błędne decyzje o cięciu budżetu. Nasza analiza pomaga eliminować takie problemy i dostarczać wiarygodne dane do optymalizacji działań reklamowych.
Na pewno znajdziesz na rynku freenalcerów lub agencje, które oferują bezpłatny audyt konta reklamowego, ale polecam mieć do tego ograniczone zaufanie. Bezpłatny audyt reklam Google Ads to często jedynie powierzchowny przegląd konta. Jeśli coś jest za darmo, to na pewno Twój potencjalny wykonawca nie poświęci analizie wiele czasu.
W naszej agencji pracujemy inaczej – audyt reklam Google Ads to dla nas nie tylko analiza kampanii, ale pełne osadzenie w strategii biznesowej klienta. Naszym celem nie jest wyłapanie kilku podstawowych błędów technicznych, ale realna poprawa wyników firmy w odniesieniu także do innych narzędzi komunikacji.
Płatny audyt Google Ads | Darmowy audyt Google Ads |
Dogłębna analiza dostosowana do strategii Twojej firmy | Powierzchowne sprawdzenie podstawowych ustawień |
Rekomendacje w kontekście Twojego modelu biznesowego | Uniwersalne porady bez uwzględnienia specyfiki branży |
Szczegółowe zalecenia do wdrożenia (nie tylko błędy, ale konkretne rozwiązania) | Ogólne wskazanie błędów bez wdrożeniowych kroków |
Pełna transparentność kosztów i efektywności budżetu | Brak analizy podziału kosztów między agencję a reklamy |
Możliwość wdrożenia zmian samodzielnie lub z inną agencją | Często prowadzi do sugestii „przekaż nam obsługę” |
Nasze audyty prezentujemy w bardzo czytelnej tekstowo-graficznej formie pytań i odpowiedzi. Dowiesz się m.in. czy dobór słów kluczowych jest optymalny, czy konwersje działają prawidłowo, jakie wyniki osiągają reklamy tekstowe i czy są dobrze zoptymalizowane oraz co możemy zrobić w zakresie zarządzania marką, aby poprawić wyniki kampanii Google Ads. Znajdziesz też podsumowanie mocnych i słabych stron w 10-punktowej skali.
Koszt naszego audytu reklam Google Ads zaczyna się od 2500 zł netto. Realizacja trwa do dwóch tygodni od moment przekazania nam niezbędnych dostępów oraz opłacenia faktury. W ramach usługi otrzymujesz:
Chcesz wiedzieć, czy Twoje kampanie Google Ads działają tak, jak powinny? Skontaktuj się z nami i zamów audyt.
Menedżerka ds. reklam PPC w Blend PR. Obsługuje kampanie reklamowe klientów w systemach Meta Ads, LinkedIn Ads oraz Google Ads. Współpracuje jako wykładowca m.in. z Uniwersytetem Merito oraz Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza. Jest autorką kursu online "Skuteczne social media" oraz e-booka "Przewodnik po reklamie na Facebooku i Instagramie".
Agencja kreatywna będzie dobrym partnerem do współpracy, jeśli Twojej marce brakuje wyróżników, osobowości i nowych pomysłów na marketi...
Twoja firma właśnie planuje organizację własnego wydarzenia? Chcesz przyciągnąć jak największą grupę odbiorców, ale nie wiesz, jak do n...
Kiedy zlecasz utworzenie strony internetowej swojej marki wiesz, że jest to kosztowny i długi proces. Największe wyzwanie nie stanowi j...