Co chcieliśmy osiągnąć?

01

Naszym głównym celem było odciążenie zespołu z pracy nad zadaniami marketingowymi, które mogą wykonywać osoby bez wiedzy prawnej lub technicznej.

02

Chcieliśmy także poprawić jakość komunikacji tak, aby wizerunek kancelarii był zgodny z aktualnym etapem rozwoju spółki. Jednocześnie miało się to wydarzyć bez diametralnych zmian.

03

Ostatnim z wiodących celów na początku współpracy było zwiększenie udziału marketingu we wsparciu sprzedaży. Ważne były tutaj nowe pomysły na rozwój.

Proces realizacji

Zorganizowanie badań marketingowych

Wśród przeprowadzonych badań były: wywiady pogłębione z klientami, analiza konkurencji, audyt oferty oraz ankiety dla zespołu. 

Przejęcie obsługi narzędzi marketingowych

Etap ten częściowo dział się równolegle z badaniami. Odciążyliśmy zespół, przejmując odpowiedzialność za profil kancelarii na LinkedIn, stronę www oraz blog, które wówczas stanowiły główne narzędzia marketingowe.

Aktywizacja marek osobistych 

Głównym celem było tu zwiększenie widoczności wszystkich partnerów kancelarii. Na tym etapie przygotowaliśmy proste plany oraz szablony, z których można łatwo korzystać nawet bez udziału agencji. 

Rozwój nowych form komunikacji 

W tym zakresie przede wszystkim przeorganizowaliśmy sposób prezentacji oferty zarówno na stronie www, jak i w dokumentach dla klientów, uruchomiliśmy newsletter, reklamy Google Ads oraz opracowaliśmy 3 e-booki. Reagowaliśmy także na bieżące potrzeby produkcyjne. Nowe formy komunikacji dopasowujemy do wniosków z badań.

Zespół Blend PR opiekuje się naszym marketingiem znacznie lepiej niż robiliśmy to sami. Efekt było widać już od pierwszych tygodni. Dla mnie najważniejsza jest jednak praca strategiczna – dr Magdalena Gajek nie mówi nam, jak ma wyglądać marketing kancelarii prawnej. Wręcz przeciwnie. Na początku naszej współpracy dała nam do zrozumienia, że ona nie zna naszej grupy docelowej. Uświadomiła nam przy tym… że i my jej nie znamy. Dostaliśmy jednak narzędzia do zdefiniowania tej grupy, określenia jej potrzeb i wprowadzenia zmian w ofercie i komunikacji kancelarii. Po roku widzimy olbrzymie efekty, włącznie z nawiązaniem współpracy z trzema spółkami rangi naszych dotychczasowych kluczowych klientów.

BARTOSZ FERT
Partner w Fert Jakubiak Wróblewski - rzecznicy patentowi

Chcesz zrealizować
podobny projekt?

Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.

dr Magdalena Gajek | Właścicielka Blend PR®
m.gajek@blendpr.pl
+48 665 912 800