Poznaj praktyczne wskazówki z 10 rekomendowanych publikacji. Odbierz e-book 30 lekcji z książek o marketingu!
Zanim rozpoczęliśmy stałą współpracę z tym klientem, poznaliśmy się przy okazji kampanii edukacyjnej #spórostrój z udziałem z jednym z partnerów. Po tej realizacji kancelaria zdecydowała się powierzyć naszej agencji bardziej długoterminowe zlecenie. Wówczas marka była obecna na rynku około 5 lat, miała stabilne portfolio klientów, a marketingiem zajmowała się głównie we własnym zakresie. Jej działalność koncentrowała się na obsłudze większych i bardziej skomplikowanych projektów niż proste rejestracje urzędowe.
Naszym głównym celem było odciążenie zespołu z pracy nad zadaniami marketingowymi, które mogą wykonywać osoby bez wiedzy prawnej lub technicznej.
Chcieliśmy także poprawić jakość komunikacji tak, aby wizerunek kancelarii był zgodny z aktualnym etapem rozwoju spółki. Jednocześnie miało się to wydarzyć bez diametralnych zmian.
Ostatnim z wiodących celów na początku współpracy było zwiększenie udziału marketingu we wsparciu sprzedaży. Ważne były tutaj nowe pomysły na rozwój.
Wśród przeprowadzonych badań były: wywiady pogłębione z klientami, analiza konkurencji, audyt oferty oraz ankiety dla zespołu.
Etap ten częściowo dział się równolegle z badaniami. Odciążyliśmy zespół, przejmując odpowiedzialność za profil kancelarii na LinkedIn, stronę www oraz blog, które wówczas stanowiły główne narzędzia marketingowe.
Głównym celem było tu zwiększenie widoczności wszystkich partnerów kancelarii. Na tym etapie przygotowaliśmy proste plany oraz szablony, z których można łatwo korzystać nawet bez udziału agencji.
W tym zakresie przede wszystkim przeorganizowaliśmy sposób prezentacji oferty zarówno na stronie www, jak i w dokumentach dla klientów, uruchomiliśmy newsletter, reklamy Google Ads oraz opracowaliśmy 3 e-booki. Reagowaliśmy także na bieżące potrzeby produkcyjne. Nowe formy komunikacji dopasowujemy do wniosków z badań.
Czas pracy zespołu prawnego i technicznego nad zadaniami marketingowymi spadł o 54%. Obecnie specjaliści kancelarii są angażowani w komunikację wyłącznie, kiedy jako agencja potrzebujemy merytorycznych informacji. Dodatkowo stosujemy recycling treści, aby raz opracowany materiał wykorzystać wielokrotnie w różnych formatach. Czas pracy nad obsługą strony www spadł o 88%.
Od pierwszego miesiąca współpracy zewnętrzna komunikacja marketingowa przybrała nowy wymiar – stała się regularna, atrakcyjniejsza wizualnie oraz planowana z dużym wyprzedzeniem. W uzyskaniu tych efektów pomógł nam kalendarz publikacji na LinkedIn, nowe wzory postów oraz nowa procedura przygotowania tekstów blogowych.
Regularność i przemyślana komunikacja wpłynęły na wzrost ruchu na stronie internetowej o ponad 300%. Z kolei wiodący profil marki osobistej – jednego z partnerów – po naszych rekomendacjach notuje zasięgi 6400% wyższe. Bardzo dobre wyniki ma również newsletter, któremu nadaliśmy formę case study. Około 60% osób w bazie otwiera go regularnie. Wśród odbiorców są przedstawiciele dużych oraz korporacyjnych spółek odpowiadający naszym wąskim grupom docelowym.
Bezpośrednio z komunikacji marketingowej pozyskaliśmy dużego klienta – wartość tego zlecenia 5-krotnie przekraczała wydany wówczas budżet reklamowy. Dodatkowo klient zaraz po pierwszym projekcie złożył kolejne zamówienie. Kolejnych dwóch zleceniodawców korporacyjnych pozyskaliśmy przy udziale komunikacji marketingowej.
12 wywiadów pogłębionych z przedstawicielami 4 grup docelowych sprawiło, że uzyskaliśmy bardziej realistyczny obraz problemów klientów oraz źródło informacji, co jest naszą mocną stroną. Analiza konkurencji dodatkowo wskazała, jak rysujemy się na tle innych uczestników rynku. W efekcie wzmocniliśmy przekaz sprzedażowy w komunikacji oraz świadomiej podejmujemy decyzje co do nowych działań. Przeprowadzone wywiady były również jednym z czynników wpływających na skutecznie wprowadzoną podwyżkę cen.
Przesunęliśmy odpowiedzialność za rozwój działań marketingowych z wewnętrznego zespołu na naszą agencję. To my proponujemy nowe działania, podejmujemy wiele decyzji za klienta, selekcjonujemy pomysły oraz testujemy nowości. Tym samym klient może skupić się na innych elementach biznesu.
Zespół Blend PR opiekuje się naszym marketingiem znacznie lepiej niż robiliśmy to sami. Efekt było widać już od pierwszych tygodni. Dla mnie najważniejsza jest jednak praca strategiczna – dr Magdalena Gajek nie mówi nam, jak ma wyglądać marketing kancelarii prawnej. Wręcz przeciwnie. Na początku naszej współpracy dała nam do zrozumienia, że ona nie zna naszej grupy docelowej. Uświadomiła nam przy tym… że i my jej nie znamy. Dostaliśmy jednak narzędzia do zdefiniowania tej grupy, określenia jej potrzeb i wprowadzenia zmian w ofercie i komunikacji kancelarii. Po roku widzimy olbrzymie efekty, włącznie z nawiązaniem współpracy z trzema spółkami rangi naszych dotychczasowych kluczowych klientów.
Zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy maksymalnie kolejnego dnia roboczego, aby dopytać Cię o szczegóły i ustalić plan działania.