Nie masz pomysłów na marketing? Sprawdź naszą nową usługę burzy mózgów Brandmover™
Zamawianie projektu graficznego online w agencji może być bardzo stresujące. Zwłaszcza, gdy nie robiło się tego wcześniej. Pojawiają się wtedy różne pytania. Ile potrwa projektowanie? Co, jeśli projekt będzie kiepski lub personalnie mi się nie spodoba? Jak w ogóle rozpatrywać wycenę projektu i znaleźć dla siebie odpowiedniego dostawcę usług? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na te praktyczne pytania.
Projekt graficzny online to dziś podstawa usług graficznych. To także czynność, którą wielu przedsiębiorców czy działów marketingu wykonuje samodzielnie w ogólnodostępnym oprogramowaniu typu Canva. Podstawowy problem z takimi grafikami jest oczywisty – są one niskiej jakości. Jest tak, ponieważ często wykonują je osoby bez specjalistycznego wykształcenia i doświadczenia.
Ten artykuł dedykujemy przede wszystkim menedżerom marek, którzy chcą wynieść komunikację wizualną swojej marki na wyższy poziom, korzystając z pomocy agencji.
To, jak długo zajmie cały proces projektowania, w dużej mierze zależy od samego projektu. Większe i bardziej skomplikowane przedsięwzięcie, jak na przykład raport ekspercki zawsze zajmie więcej czasu, niż pojedynczy post na media społecznościowe, czy też kalendarz postów na dany miesiąc.
W każdym z tych przypadków proces zamówienia projektu będzie wyglądał jednak dość podobnie.
Wiele agencji czy freelancerów będzie oczekiwać od Ciebie tzw. briefu. Czyli zestawu informacji, które pozwolą wykonać lub nawet wycenić projekt.
My w Blend PR® wychodzimy z założenia, że jako klient możesz bardzo wielu rzeczy nie wiedzieć. Dlatego nasz system pracy opiera się na rozmowie problemowej z klientem. Dotyczy tego, jak ma funkcjonować projekt graficzny online oraz na wewnętrznym napisaniu briefu przez menedżera projektu. W ten sposób odciążamy Cię z wypełniania formularzy czy precyzowania informacji, których jeszcze nie masz.
Nie da się jednak ukryć, że są kwestie, które warto ustalić z dostawcą jeszcze przed rozpoczęciem pracy grafika. Oto, co do nich należy.
Niezadowolenie najczęściej jest wynikiem rozbieżności między oczekiwaniami klienta a dostarczonym projektem graficznym, będące efektem braku odpowiedniej komunikacji. Projekt sam w sobie może nie być zatem zły. Za to nieadekwatny do oczekiwań, które zostały źle przekazane przez klienta lub źle zrozumiane przez agencję.
Każda dobra agencja z reguły z góry zakłada czas na poprawki do projektu. Sprawdź koniecznie w umowie lub na zamówieniu, ile w Twoim przypadku takich rund mieści się w cenie bazowej. Zwykle za dodatkowe zmiany trzeba zapłacić (często w systemie stawka x godziny pracy).
Postaraj się jako klient nie czekać zbyt długo z feedbackiem i zawrzeć w nim możliwie precyzyjnie wszystko, co wymaga poprawy. Dosyłanie coraz to nowych komentarzy, podczas gdy grafik już zaczął poprawiać projekt, może być mylące. Prowadzi to do kolejnych nieporozumień i często nawet generuje dodatkowe koszty. Z kolei czekanie na informację zwrotną może prowadzić do wydłużania się czasu realizacji projektu po stronie agencji.
Między innymi z tych względów bardzo ważna jest precyzyjna wycena i sprawna komunikacja. I to już na etapie zamawiania projektu graficznego, o czym pisałam powyżej.
Pamiętaj, że częste zmienianie agencji, bądź grafików tworzących elementy Twojej identyfikacji wizualnej może prowadzić do niespójności. Dlatego warto mieć w firmie kontakt do zaufanej agencji, która na bieżąco przyjmuje takie zlecenia. Wówczas zamówienie projektu graficznego jest także dużo szybsze oraz łatwiejsze.
Duże marki mogą pozwolić sobie na zatrudnienie grafików i prowadzenie własnego działu marketingowego. W przypadku małych i średnich firm najlepszym rozwiązaniem w takim wypadku jest zatrudnienie zewnętrznego działu marketingu. W jego skład wchodzi nie tylko grafik, ale także menedżer projektu i copywriter – czyli wszystkie potrzebne osoby. Napisz do nas, jeśli interesuje Cię zewnętrzne wsparcie w zakresie designu.
Agencja kreatywna będzie dobrym partnerem do współpracy, jeśli Twojej marce brakuje wyróżników, osobowości i nowych pomysłów na marketi...
Księga identyfikacji wizualnej jest jednym z podstawowych elementów dobrze zarządzanej marki i powstaje jako efekt strategicznie trakto...
Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że stworzenie grafiki do social mediów jest łatwym zadaniem. Masz do tego mnóstwo gotowców. Jedn...