Poznaj praktyczne wskazówki z 10 rekomendowanych publikacji. Odbierz e-book 30 lekcji z książek o marketingu!
Czy warto być na LinkedInie, choć nie notuje on rekordów popularności? W Polsce korzysta z niego tylko 5,5 miliona użytkowników – to w porównaniu do Facebooka (prawie 18 milionów) czy Instagrama (prawie 11 milionów) nadal niewiele. Co zatem przemawia za tym, aby prowadzić profil firmowy na LinkedIn?
Pomimo, że LinkedIn posiada mniej użytkowników niż inne media społecznościowe jest wartościowym medium dla firm. Założenie profilu firmowego na LinkedIn daje wiele korzyści, które wiążą się przede wszystkim z marką. Promocja marki, regularne informowanie o nowościach w firmie to tylko część z nich. Posiadanie mediów społecznościowych jest na tyle korzystne, że każda firma powinna rozważyć, aby założyć chociażby profil firmowy na LinkedIn.
Profil firmowy na LinkedIn możesz wykorzystać tak naprawdę, jak tylko chcesz i potrzebuje tego Twoja firma. Wszystko też zależy od tego, jaki cel sobie postawisz na początku, dlaczego taki profil zakładasz. Oczywiście, dobrym rozwiązaniem jest postawienie na działanie długofalowe, które może okazać się wyjątkowo skuteczne. Dzięki temu profil firmowy na LinkedIn da Twojej firmie nie tylko rozpoznawalność, ale i wzbudzi w odbiorcach pozytywne emocje.
Profil firmowy na LinkedIn jest dobrym wyborem, chociaż użytkowników jest tam o połowę mniej niż np. na Instagramie. Jednak kwestia dobrego wyboru wiążę się z tym, że to właśnie LinkedIn posiada ogromną siłę praktyczną. Dlatego też, jest to powód, który może przemawiać za tym, aby profil firmowy na LinkedIn Twoja firma powinna zdecydować się założyć. Oczywiście, może wydawać Ci się, że ta siła LinkedIna to nic takiego, ale… wcale tak nie jest. Według raportu Digital 2023 Poland potencjalny zasięg reklam na LinkedIn w latach 2022-2023 wzrósł o ponad 19%!
Potrzebujesz większej dawki informacji, co da Ci praktyczna siła LinkedIna? Brakuje Ci przekonania, że profil firmowy na LinkedIn to element potrzebny Twojej firmie? Oto 4 powody, które pokażą Ci praktyczną siłę LinkedIna!
Kiedy na Facebooku obserwuje Cię 2000 osób i masz zasięg na poziomie 800 wyświetleń to nie płaczesz z rozpaczy. Liczysz się również z tym, że im większy masz fanpage, tym trudniej będzie Ci budować zasięgi organiczne (bezpłatne). Facebook w ten sposób motywuje Cię do wykupu reklam.
Zasięg większy niż liczba obserwujących jest oczywiście możliwy do uzyskania, jeśli nasze treści są wysokiej jakości lub rozprzestrzeniają się wirusowo dzięki aktywności użytkowników. Trudno to jednak uzyskać w regularnych odstępach czasu, a nawet niemal w każdym poście.
W przypadku LinkedIna już minimalna aktywność na poziomie kilku lub kilkunastu interakcji może pozwolić Ci na uzyskanie zasięgu dużo większego niż liczba śledzących oficjalny fanpage. I co ważne: jest to do zrobienia w bardzo powtarzalny, momentami wręcz przewidywalny sposób, jeśli stale obserwujesz zachowania fanów. Dotyczy to także niewielkich profili, które śledzi kilkaset obserwujących. Warto spróbować!
Profil firmowy na LinkedIn pozwala Ci w bardzo naturalny sposób połączyć przedsiębiorstwo z osobistą marką. Budując profil prywatny na tej platformie, z urzędu zakładasz, że jest to komunikacja profesjonalna: w formie CV, z biznesowym wydźwiękiem i potencjałem do nawiązania kontaktów zawodowych. Brak kontekstu prywatnego już otwiera nowe perspektywy i pozwala Cię traktować poważnie.
Ta synergia nadaje Twojej marce konkretną twarz, uwiarygadnia ją, wzmacnia markę pracodawcy czy zwiększa zasięg informacji o firmie. Benefity można mnożyć. Profil prywatny na Facebooku nadal możesz wykorzystywać do dzielenia się wydarzeniami z życia osobistego czy kontaktu ze znajomymi, ale LinkedIna rozpatruj zdecydowanie jako podmuch wiatru, który może złapać Twój biznes.
Na Instagramie czy Twitterze Twoja treść z dużym prawdopodobieństwem nie wyświetli się fanom – zginie w tłumie innych newsów lub zostanie zepchnięta na sam dół tablic, jeśli szybko nie zdobędzie reakcji. Żywotność takich postów to maksymalnie 2-3 dni, ale najczęściej jeszcze krócej. LinkedIn to zupełne inna bajka!
Wiele postów na prywatnych tablicach użytkowników wyświetla się nawet 2-3 tygodnie po ich publikacji. Z tego powodu warto zbalansować treści – z jednej strony wykorzystywać bieżące newsy, ale także pamiętać o dostarczeniu bardziej uniwersalnego contentu, który nie straci na aktualności po kilku dniach. Naszym zdaniem algorytm LinkedIna jest najbardziej przyjazny dla startujących profili m.in. dlatego, że posty mają więcej szans na wyświetlenie.
Wysoka cena reklam na LinkedInie (nawet 4-5 krotnie wyższa niż na Facebooku) bywa dla reklamodawców odpychająca. Z tego powodu reklam jest po prostu mniej. To oznacza, że jako prywatni użytkownicy nie przebijamy się przez treści promowane w takim stopniu jak na innych platformach. Jeśli korzystasz z Facebooka, to doskonale wiesz, że Twój prywatny wall może się łatwo zamienić w słup reklamowy.
Dla firm korzyści z mniejszej liczby reklam są dwie. Pierwsza to lepsza ekspozycja. Jeśli już zdecydujesz się na kampanię płatną, Twoja kreacja będzie lepiej widoczna w gąszczu wiadomości. Druga to większa szansa na dotarcie do fanów z treściami bezpłatnymi, dla których konkurencją nie są formaty reklamowe.
Warto także pamiętać, że samo posiadanie konta na LinkedInie nie wymusza na nas działań reklamowych. Nadal jesteś w stanie budować z powodzeniem swoją markę, bazując tylko na podstawowych funkcjonalnościach.
Pamiętaj jednak, że LinkedIn nie jest serwisem bez wad. Nachalny kontakt sprzedażowy, sztuczność i wszechobecna eksperckość to niektóre z nich. Nie zmienia to jednak faktu, że biznesowe otoczenie i zdecydowanie mniej rozrywkowy charakter tej platformy daje szanse niedostępne w innych miejscach.
Profil firmowy na LinkedIn może przynieść Twojej firmie wiele korzyści i zalet ze względu na swoją ogromną siłę praktyczną. Kiedy rozpoczynasz działania swojej firmy w Internecie i zastanawiasz się nad tym, jakie medium społecznościowe wybrać i gdzie założyć profil firmowy weź pod uwagę LinkedIn.
Właścicielka Blend PR®, konsultantka. Zajmuje się przede wszystkim markami premium. Pomaga zarządzać marką, budować wizerunek i tworzyć treści. Autorka książek "Mikromarka" oraz "Nowy Jork wyobrażony i doświadczony". Wykłada na uczelniach wyższych i prowadzi szkolenia. Z wykształcenia polonistka, doktor nauk humanistycznych.
Kiedy zlecasz utworzenie strony internetowej swojej marki wiesz, że jest to kosztowny i długi proces. Największe wyzwanie nie stanowi j...
Gdy budujesz markę, trudno uciec od zadbania o teksty ją promujące. Copywriting możesz wykorzystać na wielu płaszczyznach reklamowych, ...
Jednym z niepodważalnych faktów, jeśli chodzi o analizy marketingowe, jest to, że powinny one być stałym elementem rozwoju każdej marki...