Jak prowadzić konto na Instagramie? 5 profesjonalnych porad

W Polsce z Instagrama korzysta ponad 5 milionów użytkowników. Aplikacja może przyczynić się do zwiększenia popularności przede wszystkim biznesów stawiających na silny przekaz wizualny, np. branży beauty, wyposażenia wnętrz, florystyki czy turystyki. Skorzystaj z tego potencjału rozsądnie!

Aby profesjonalnie prowadzić swoje konto, sprawdź kilka z naszych praktycznych wskazówek!

1. Marka to nie influencer

To podstawowa zasada. Choć influencerzy są kołem napędowym Instagrama, nie wszystkie ich popularne i klikalne zachowania są odpowiednie dla marki. Osobiste historie, przerysowane zdjęcia, stories z wieloma „gadżetami” czy bardzo nieformalny kontakt to typowe elementy komunikacji prowadzonej przez osoby, nie każda firma się w tym odnajdzie. Nie sugeruj się wyłącznie tym, co generuje duże zasięgi. Najpierw zastanów się, jak chcesz się zaprezentować. Czasem warto postawić na mniejszą liczbę followersów, ale lepiej dopasowanych stylem do marki.

2. Zachowaj spójność z identyfikacją wizualną 

Instagram to siła przekazu wizualnego. Twój profil powinien odpowiadać w 100% Twojej oficjalnej identyfikacji wizualnej. Korzystaj z fontów i kolorów pojawiających się także na innych materiałach, aby wzmocnić świadomość marki. Wcześniej zdecyduj również, jak chcesz uporządkować tablicę. Kluczowe tutaj elementy to wybór filtrów czy presetów. Polecamy także stworzenie wzorów postów i stories, aby zachować jednorodność, ale także ułatwić sobie pracę w przyszłości.

3. Skup się na przekazie konta

Złota zasada – za pięknym obrazkiem musi zawsze stać przekaz spójny z Twoją strategią marketingową. Ważne, aby konto oddawało kluczowe wyróżniki marki, emocje z nią kojarzone oraz pokazywało przewagi rynkowe. Zasada dzielenia się wartościowymi treściami obowiązuje także na Instagramie!

4. Promuj hashtagi i produkty, nie zawsze ludzi

Pamiętaj, że konto na Instagramie, to nie LinkedIn. Najczęściej Twoi pracownicy będą go traktować jako zupełnie prywatne narzędzie do rozwijania swoich pasji i komunikacji ze znajomymi. Nie każdy będzie zadowolony, kiedy oznaczysz go na fotce z firmowej imprezy integracyjnej.

Postaw raczej na promocję przez hashtagi o różnej popularności oraz koniecznie oznaczaj produkty, jeśli prowadzisz sklep online. Aby to było możliwe, musisz połączyć firmowe konto na Instagramie z oficjalnym kontem na Facebooku. Następnie stwórz katalog produktów oraz przypnij go ponownie do Instagrama. Zgłoś dostawcy aplikacji chęć skorzystania z opcji zakupy i poczekaj na autoryzację. To dość wymagający proces, ale warto przez niego przejść!

5. Zrezygnuj z pasywnej komunikacji

Instagram jest jednym z najsilniej interakcyjnych mediów społecznościowych. Użytkownicy chętnie zostawiają serduszka czy komentarze nie tylko na profilach prywatnych, ale także na kontach ulubionych marek. Zamiast czekać, warto wyjść z inicjatywą i też wpisać się w ten trend! Angażowanie fanów przez zapoczątkowanie kontaktu znacząco wpływa na ich sympatię do brandu. Poza tym Instagram to kopalnia inspiracji – szukaj ich także na profilach swoich followersów!