Nie masz pomysłów na marketing? Sprawdź naszą nową usługę burzy mózgów Brandmover™
LinkedIn to nie tylko serwis społecznościowy dla profesjonalistów - to jedna z najskuteczniejszych platform reklamowych dla marek działających w modelu B2B. Dzięki możliwościom precyzyjnego targetowania, LinkedIn Ads pozwala trafiać do osób decyzyjnych, specjalistów, liderów opinii i całych zespołów z konkretnych branż. Odpowiadamy na pytanie, jak to zrobić dobrze.
Przede wszystkim na początek warto zdać sobie sprawę, że reklama na LinkedIn jest dużo droższa niż w przypadku Facebooka czy Instagrama. Prowadzimy kampanie, w których w podobnych grupach docelowych jedna interakcja w Meta kosztuje klientów około 2 zł, podczas gdy na LinkedIn cena ta wynosi 20 zł.
Sekret tkwi jednak w tym, że platforma ta daje możliwości bardzo precyzyjnego wyboru grupy docelowej, stąd taka inwestycja w uzasadnionych przypadkach jest naprawdę warta rozważenia.
Polecamy zainteresować się LinkedIn Ads przede wszystkim gdy:
Jeżeli zaliczasz się do powyższej grupy, czas na działanie. Oto cztery taktyki, które w pierwszej kolejności polecamy wykorzystać, aby reklamy na LinkedIn dawały jak najlepsze efekty.
W przeciwieństwie do innych platform, LinkedIn dysponuje bardzo szczegółowymi informacjami zawodowymi. To pozwala tworzyć niezwykle dokładne grupy odbiorców na podstawie m.in.:
Kampanie LinkedIn Ads – przykład zastosowania:
Jeśli oferujesz platformę wspomagającą działania HR, możesz targetować osoby na stanowiskach typu: HR Manager, Talent Acquisition Specialist, w firmach powyżej 100 pracowników, w branży usługowej, zlokalizowanych w Polsce i Niemczech.
Lepsze wyniki osiągniesz, tworząc mniejsze grupy i dopasowując do nich reklamy na LinkedIn. Każdy segment zasługuje na indywidualny komunikat. Zwróć uwagę, że nasze przykładowe propozycje bazują na tym, że znasz już swoją grupę docelową, czyli wiesz, jakie potrzeby realizuje Twoja oferta lub jakie rozwiązujesz problemy.
Kampanie LinkedIn Ads – przykład zastosowania:
Masz rozwiązanie do zarządzania czasem pracy. W takim przypadku tworzysz oddzielne trzy kampanie – jedną dla właścicieli małych firm, drugą dla managerów w średnich firmach, trzecią dla działów HR w korporacjach. Każdej grupie pokazujesz inny przekaz i inne korzyści.
To funkcja, która pozwala dotrzeć do:
Kampanie LinkedIn Ads – przykład zastosowania:
Prowadzisz kampanię webinarową. Osoby, które odwiedziły landing page, ale się nie zapisały – możesz ponownie „złapać” w kampanii remarketingowej i pokazać im nowy komunikat z innym CTA: „Zapisz się teraz – ostatnie miejsca!”.
W LinkedIn Ads dobrze działają różne formaty reklam, ale najważniejsze jest, by dopasować je do etapu ścieżki klienta i intencji. Wybierz odpowiedni format:
Kampanie LinkedIn Ads – przykład zastosowania:
Masz usługę doradczą dla firm? Stwórz karuzelę zachęcającą do zapoznania się z case study i umówienia na konsultację:
Slajd 1: „Masz problem z brakiem leadów B2B?”
Slajd 2: „Zobacz, jak pomogliśmy firmie X zwiększyć liczbę zapytań o 67%”
Slajd 3: „Umów bezpłatną konsultację – sprawdź, czy też możemy Ci pomóc”.
Skuteczne LinkedIn Ads to nie tylko wybór grupy docelowej, ale też przemyślany komunikat, dopasowany format i przetestowane podejście. Im lepiej zrozumiesz, kto naprawdę podejmuje decyzje zakupowe w Twojej branży, tym większa szansa na skuteczne działania.
Pamiętaj – mniej znaczy więcej. Nie musisz trafiać do tysięcy, wystarczy, że Twoja reklama na LinkedIn trafi precyzyjnie do właściwych osób.
Jeśli natomiast szukasz agencji, która pomoże Ci dobrać właściwie targetowanie do Twojej sytuacji, zgłoś się do nas. Zadbamy o cały proces tworzenia i realizacji Twojej reklamy – od dopasowania do lejka sprzedażowego, przez produkcję treści, po uruchomienie i optymalizację reklam.
Menedżerka ds. reklam PPC w Blend PR. Obsługuje kampanie reklamowe klientów w systemach Meta Ads, LinkedIn Ads oraz Google Ads. Współpracuje jako wykładowca m.in. z Uniwersytetem Merito oraz Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza. Jest autorką kursu online "Skuteczne social media" oraz e-booka "Przewodnik po reklamie na Facebooku i Instagramie".
Reklamy na Facebooku i Instagramie to potężne narzędzie marketingowe, ale tylko wtedy, gdy są dobrze skonfigurowane. Niestety, nawet sp...
Twoja firma właśnie planuje organizację własnego wydarzenia? Chcesz przyciągnąć jak największą grupę odbiorców, ale nie wiesz, jak do n...
Audyt reklam Google Ads to popularna usługa na rynku marketingowym, której celem jest weryfikacja aktualnego potencjału Twoich kampanii...