Oferta sponsorska wzór

Oferta sponsorska – wzór dla szukających partnerów

Pierwszy krok do pozyskania sponsora to przygotowanie odpowiedniej oferty. Zaniedbanie tego elementu od razu stawia Cię w gorszej pozycji negocjacyjnej. Sponsoring to przecież spotkanie dwóch wartościowych partnerów. Musisz zatem na starcie pokazać swoją siłę. Opracowaliśmy 6 aspektów, które powinna zawierać wzorcowa oferta sponsorska.

O istocie sponsoringu przeczytasz tutaj, a kluczowe elementy oferty sponsorskiej znajdziesz poniżej!

1. Jasna koncepcja i cel

Bez względu na to, czy planujesz skorzystać ze sponsoringu finansowego, rzeczowego lub usługowego musisz pokazać swoim partnerom, że zapraszasz ich do współpracy w świadomy sposób. Oferta sponsorska powinna być dopasowana do działalności i wartości Twoich potencjalnych sponsorów. Wybierz ich zatem rozsądnie – nie tylko w oparciu o przychody czy skalę działań marketingowych, bo to może Cię zgubić.

W ofercie musisz wprost pokazać, jaki jest cel Twojego projektu oraz na co przeznaczysz pieniądze, dobra rzeczowe lub usługi w realizacji przedsięwzięcia. Oczywiście może się zdarzyć, że sponsor sam wyjdzie z inicjatywą dopasowaną do jego potrzeb, ale to Ty musisz mieć przygotowany pomysł na wspólne inicjatywy.

2. Wzajemne oczekiwania

Pakiet sponsorski to konkrety: jasne kwoty oraz lista świadczeń, jakim odpowiadają te stawki. Warto wprowadzić gradację sponsorów (np. basic, medium premium), aby pokazać różnorodne opcje włączenia się w Twoje przedsięwzięcie.

Pamiętaj, że musisz określić na starcie, czego Ty oczekujesz. Sponsoring nie polega na proszeniu o wsparcie w duchu filantropii (to darowizna), ale na zbudowaniu relacji biznesowej, gdzie każdy widzi korzyści.

3. Lista korzyści

Odpowiedz wprost sponsorowi, dlaczego warto, aby przyłączył się do Twojej inicjatywy? To pokaże, że wcześniej analizie oddałeś/łaś jego potrzeby. Wśród przykładowych korzyści możesz rozważyć:

  • Zwiększenie prestiżu przedsiębiorstwa przez udział w szanowanej społecznie inicjatywie.
  • Dotarcie do wartościowej grupy docelowej potencjalnie zainteresowanej ofertą sponsora.
  • Szeroki zasięg informacji o marce (działania medialne, w mediach społecznościowych, komunikacja przez samych partnerów).
  • Wsparcie w komunikacji marketingowej przez organizatora (dostarczenie gotowych grafik, postów, artykułów),
  • Umocnienie pozycji lidera na rynku przez sponsors.
4. Informacje o projekcie i firmie

Pokaż partnerom, że jesteś wartościowym graczem na rynku w swoim segmencie! Przedstaw siebie jako organizatora – swoją myśl przewodnią marki, wyróżniki, sukcesy. Opisz nie tylko profil swojej organizacji, ale także inne podobne projekty lub poprzednich edycje tego, dla którego obecnie partnerów poszukujesz.

Jeśli do Twojego przedsięwzięcia przyłączyły się już inne instytucje, czyli udało Ci się pozyskać patronaty honorowe lub innych sponsorów, napisz o tym w ofercie. Silne marki przyciągają inne silne marki – w ten sposób pokażesz swoją aktywność i urealnisz inicjatywę.

5. Profesjonalna forma graficzna

Pamiętaj, że oferta sponsorska nie ma być „ładna”, ale czytelna i dostosowana do Twojej identyfikacji wizualnej. Sprawdzone sposoby na zaprojektowanie atrakcyjnego dokumentu to:

  • Różnorodne wykorzystanie zdjęć kontekstowych (np. z poprzedniej edycji imprezy).
  • Prezentacja pakietów w formie tabeli (jeśli to możliwe, najlepiej na jednej stronie).
  • Wykorzystanie ikon i infografik do pokazania korzyści lub firmy.
  • Posługiwanie się liczbami obrazującymi sukcesy i zakres projektu.
  • Wykorzystanie logo innych partnerów, szczególnie jeśli są to cenione marki.
  • Odnośniki do materiałów multimedialnych (np. tekstów na www lub wideo na YouTubie).

Często spotykamy się z pytaniem, jak długa powinna być taka oferta sponsorska? Wszystko zależy oczywiście od rozmiaru koniecznej do przekazania treści. Zwykle rekomendujemy zamknięcie się w 8-10 stronach. Dzięki temu przekaz jest konkretny i nie przytłacza odbiorcy.

6. Personalny kontakt

To drobna sprawa, ale wiele zmienia! Zdarza się nam analizować oferty sponsorskie, gdzie w ogóle nie ma danych kontaktowych. Wydelegowanie do współpracy z partnerami konkretnej osoby od razu buduje dobrą relacje, pokazuje zaangażowanie organizatora oraz po prostu ułatwia nawiązanie pierwszego kontaktu, a później codzienną współpracę.

Wiesz już, jak przygotować ofertę? Do dzieła! Jeśli jednak nadal nie czujesz się pewnie, skorzystaj z naszego konsultingu PR. Możemy stworzyć dla Ciebie dokument od zera lub zrecenzować już przygotowany w Twojej firmie materiał.