Segmentacja rynku dla B2B i B2C. Przykłady decyzji marketingowych

segmentacja rynku

Segmentacja rynku to podział dużej grupy potencjalnych klientów na mniejsze podgrupy o określonej, zbliżonej charakterystyce. W praktyce oznacza to przejście od myślenia „sprzedajemy wszystkim, bo nasza oferta jest elastyczna i uniwersalna” do „sprzedajemy A i B, bo mamy dla nich X i Y”. W tym artykule pokażę Ci, jak możesz podejść do takiej selekcji, aby zwiększyć skuteczność swojej komunikacji.

dr Magdalena Gajek
30/04/2024
czas czytania 7 minut

dr Magdalena Gajek

Konsultantka PR, zajmuje się przede wszystkim mikromarkami i markami premium. Pomaga zarządzać marką, budować wizerunek i tworzyć treści. Jest właścicielką agencji Blend PR. Autorka książek "Mikromarka" oraz "Nowy Jork wyobrażony i doświadczony". Wykłada na uczelniach wyższych i prowadzi szkolenia. Z wykształcenia polonistka, doktor nauk humanistycznych.

Zobacz też inne artykuły