Poznaj praktyczne wskazówki z 10 rekomendowanych publikacji. Odbierz e-book 30 lekcji z książek o marketingu!
Agencja kreatywna będzie dobrym partnerem do współpracy, jeśli Twojej marce brakuje wyróżników, osobowości i nowych pomysłów na marketing. Szczególnie takich, które nie są tym samym, co robi konkurencja. Wybierz tego typu dostawcę, jeśli interesuje Cię ambitna komunikacja marketingowa.
Współpraca z agencją kreatywną niesie dla biznesu wiele korzyści, wśród nich są przede wszystkim:
Dzięki temu marka ma szansę na zupełnie nieszablonowy wizerunek. Pamiętajmy, że wyróżnienie się na tle konkurencji jest kluczowe, jeśli firma ma zdobyć konkretną pozycję na rynku, a w efekcie więcej zarabiać. Dlatego współpraca z agencją kreatywną jest inwestycją.
Marketing kreatywny jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które chcą mieć innowacyjny wizerunek, bo w dużej mierze zależy od niego kondycja biznesu. Zatem agencja kreatywna przyda się przede wszystkim w tych czterech sytuacjach:
Jeżeli odnajdujesz się w jednej z tych czterech sytuacji, agencja kreatywna może być dla Ciebie dostawcą usług marketingowych wartym uwagi.
Na rynku znajdziesz agencje, które wprost określają się jako kreatywne, ale także takie, które definiują się w inny sposób (jak agencja marketingowa czy komunikacji), jednak nadal pracują blisko kreatywnych założeń.
Poniżej znajdziesz listę wybranych usług, które w szczególności dotyczą nieszablonowanego podejścia oraz dają największą szansę na prezentację wyróżników.
Agencja kreatywna pomoże Ci przede wszystkim wypracować pomysł na markę, czyli założenia, w jaki sposób powinna się ona prezentować pod kątem zaplanowanego odbioru przez grupę docelową. Ważne będą tu na przykład myśl przewodnia, osobowość (opcjonalnie archetyp), mocne strony czy język komunikacji. Na przykład tutaj zobaczysz, w jak kreatywny sposób podeszliśmy do rebrandingu marki technologicznej Correct Context.
Jeśli dopiero startujesz z nową marką czy projektem, potrzebujesz dla nich nazwy. Jej opracowanie to jedno z trudniejszych zadań. Nazwa powinna bowiem nie tylko świetnie brzmieć i pasować do marki, ale też nadawać się do ochrony prawnej. A jak się domyślasz, mnóstwo znaków towarowych jest już zarejestrowanych, stąd trzeba wykazać się prawdziwą kreatywnością, aby stworzyć nazwę wszechstronnie korzystną. Więcej dowiesz się tutaj.
To przygotowywanie przez agencję kreatywną całej koncepcji wizualnej marki. Mieszczą się tu w pierwszej kolejności logo, key visual i księga identyfikacji wizualnej, ale także wszystkie kolejno wykorzystywane narzędzia graficzne takie jak wizytówki, ulotki, prezentacje, wzory postów do social mediów. Tutaj zobaczysz naszą kreatywną realizację dla marki diamentowej Gemssi, która bazuje na motywach związanych z kosmosem.
Jedna z kluczowych składowych każdej marki, gdzie agencja kreatywna jest w stanie pomóc, to tworzenie całkiem świeżych treści. Mogą one bazować na już opracowanych materiałach, ale ich zupełnie nowa forma ma szansę przyciągnąć zainteresowanie nowych osób. My w Blend PR® nazywamy content marketing dodatkowym handlowcem. Więcej dowiesz się tutaj.
Podstawą dobrej strony internetowej jest jej architektura i projekt graficzny. To właśnie na tych etapach – nie w zakresie samego kodowania – dzieje się większość prac kreatywnych. Już w tym momencie warto zaplanować nowoczesne rozwiązania nieobecne na witrynach konkurencji. Tutaj prezentujemy przykładowe case studies z nową stroną www marki U Fryzjerów, która zakładała między innymi zaprojektowanie wyszukiwarki fryzjerów.
W przypadku kampanii reklamowych agencja kreatywna zajmuje się przygotowaniem całej koncepcji, materiałów graficznych oraz treści. Pamiętaj, że bez dobrego pomysłu nie powstają dalej dobre wizualizacje ani copywriting. Agencja kreatywna jest w stanie stworzyć coś, co trudno będzie powielić innym firmom, a co ma ogromne szansę na zwrócenie uwagi odbiorców. Doskonałym przykładem jest nasza kampania #spórostrój, która otrzymała nagrodę Urzędu Patentowego RP.
Agencja kreatywna to rodzaj agencji, która oferuje kompleksowe usługi budujące markę, ale i jest partnerem w podbijaniu rynku oraz danej branży. Poprzez jej usługi można rozwijać firmę na wielu poziomach, zaczynając od samej koncepcji aż po realizację i późniejszą optymalizację działań.
Nie każdy rodzaj i nie każda agencja kreatywna spełni oczekiwania Twojej firmy. Dlatego ważne jest, aby przed wyborem zrobić dobry research, poprosić o ofertę więcej niż jedną agencję, aby wybrać tę najbliższą potrzebom firmy.
Poniżej pokazuję, na co warto zwrócić uwagę, aby zwiększyć szansę na powodzenie projektu.
Przed rozpoczęciem współpracy kluczowe jest określenie celów i potrzeb, jakie firma przy pomocy agencji ma zrealizować. Hasło „chcemy mieć więcej klientów” jest zbyt ogólne. W trakcie rozmów z agencją warto ten wątek pogłębić i znaleźć coś bardziej mierzalnego lub namacalnego.
Podczas wyboru agencji kreatywnej ważnym aspektem jest sprawdzenie, jakie projekty ma za sobą i dla jakich firm zrobiła realizacje. Case studies znajdujące się na stronie www agencji są w stanie pokazać, jak wygląda praca członków jej zespołu. Może to stanowić inspirację, ale i potwierdzenie doświadczenia. Dobrze jest również sprawdzić, dla jakich branż agencja realizuje projekty. Znajomość branży może znacznie ułatwić współpracę.
Przed rozpoczęciem współpracy warto sprawdzić, jak układa się komunikacja z agencją jeszcze na etapie oferty. Tu zwykle kluczowym pytaniem są efekty. Jeśli dostawca obiecuje Ci złote góry – zachowaj czujność. Zwróć natomiast uwagę na konkrety – pliki wynikowe, czas trwania, listę dostarczonych projektów, ich format. To ważne, czy nawet po zakończonej współpracy Twoja firma będzie mogła dalej korzystać z materiałów wypracowanych z agencją.
Najlepsza agencja kreatywna to taka, która jednocześnie oferuje dopasowane do Ciebie usługi, kreatywność i doświadczenie, ale i podchodzi otwarcie do sugestii klientów. W przypadku wyboru agencji do współpracy warto zebrać oferty od kilku z nich, porównać je oraz spotkać się, aby wstępnie omówić potrzeby.
Agencja kreatywna to dobry partner dla firmy, która potrzebuje wyróżniających się elementów w komunikacji oraz jest ambitna. Jeśli oczekujesz od współpracy profesjonalnego podejścia, strategicznego myślenia, ale i kreatywnych pomysłów na wykorzystanie narzędzi, szukaj agencji o bardziej kompleksowym zakresie usług. My w Blend PR® pomagamy w trzech obszarach – strategii, designu i komunikacji. Wówczas działania realizowane podczas współpracy mogą wynieść Twoje przedsiębiorstwo na zupełnie inny poziom oraz pomóc Ci kreować trendy w branży.
W wyborze agencji może Ci pomóc nasz e-book “8 rodzajów agencji marketingowych”, w którym znajdziesz podpowiedzi, czym zajmują się poszczególne agencje, jakie są ich mocne strony oraz na co uważać.
Termin pozycjonowanie marki jest dość abstrakcyjny i jeśli szukasz informacji na jego temat, to prawdopodobnie masz wątpliwości, co wła...
Wymyślenie nazwy jest wyzwaniem nie tylko wtedy, gdy powstaje nowa marka. Z namingiem mamy do czynienia również wtedy, gdy wypuszczamy ...
Jednym z niepodważalnych faktów, jeśli chodzi o analizy marketingowe, jest to, że powinny one być stałym elementem rozwoju każdej marki...