Strategiczne, długofalowe podejście do budowania relacji, generowania leadów i wspierania sprzedaży to podstawy dobrego marketingu B2B. Dlatego firmy na różnym etapie rozwoju decydują się na skorzystanie z usług agencji marketingowych. Na czym dokładnie polega taka współpraca i jakie korzyści może przynieść firmie?
Co według nas jest najważniejsze? Aby agencja marketingu B2B była nie tylko wykonawcą narzędziowych działań. Przede wszystkim ma być partnerem w planowaniu i realizacji kwestii bardziej strategicznych w oparciu o nowoczesne podejście.
Obecnie w ramach działań marketingowych B2B istotne są trendy i zmiany. Kształtują one strategię firm i ich podejście do klientów biznesowych. Najważniejsze z nich to:
Trendy, jeśli chodzi o kampanie B2B to przede wszystkim zaawansowana personalizacja, automatyzacja z wykorzystaniem AI, cyfrowa dominacja oraz nowe formy komunikacji. Firmy, które skutecznie je wdrożą, zyskają przewagę konkurencyjną, lepiej zrozumieją potrzeby klientów i zwiększą efektywność swoich wszystkich działań marketingowych. Agencja marketingu B2B znacząco w tym pomaga.
Strategia marketingowa B2B to zestaw decyzji i działań. Mają one za zadanie pomóc jednej firmie dotrzeć do przedstawicieli innej organizacji, nie klientów indywidualnych. Myślimy tutaj zatem najpierw o typie firmy, której chcemy sprzedawać. Dopiero później o jej pracownikach, którzy pojawią się na ścieżce zakupowej.
Strategia marketingowa B2B będzie zatem najczęściej zakładała:
Więcej o specyfice marketingu B2B piszemy w innym naszym tekście tutaj. Tu chcę skupić się na tym, jak w realizacji takiej strategii może pomóc wyspecjalizowana agencja, która rozumie rynek B2B.
Agencja marketingu B2B to rodzaj agencji, która specjalizuje się w działaniach marketingowych dla klientów sprzedających w modelu firma – firmie. Najczęściej pomaga ona przedsiębiorstwom w dwóch wymiarach – sprzedażowym (np. generowanie leadów B2B, pozyskiwanie klientów B2B) oraz wizerunkowych (np. branding).
Usługi, jakie oferuje agencja marketingu B2B, powinny mieć realny wpływ na rozwój biznesu. Wyróżniłabym tu trzy duże grupy usług.
Wśród tej grupy znajdują się działania z zakresu budowania i rozwijania marki na rynku B2B. Branding obejmuje opracowanie strategii marki, stworzenie jej spójnej identyfikacji wizualnej oraz późniejsze stałe rozwijanie marki w przyjętym duchu. Ta grupa usług powinna pomóc firmie budować określony wizerunek, wyróżnić się na tle konkurencji, a także zapewnić spójność we wszystkich kanałach. Więcej o brandingu marki piszemy tutaj.
Agencja marketingu B2B realizuje również różnego rodzaju kampanie – zwykle wielonarzędziowe. Wśród nich możemy wyróżnić przede wszystkim:
Więcej o kampaniach reklamowych w Meta Ads przeczytasz w naszym wpisie tutaj. Natomiast o reklamach na LinkedIn w naszym drugim wpisie tutaj.
Generowanie leadów B2B to stały strategiczny proces pozyskiwania wartościowych kontaktów biznesowych, które mogą przekształcić się w klientów. My rozumiemy to jako inicjatywy niezależne od krótkookresowych działań, jak kampanie sprzedażowe B2B. Tu celem jest systematyczne budowanie bazy kontaktów oraz zadbanie na każdy etapie lejka marketingowo-sprzedażowego.
Do generowanie leadów przyczyniają się najczęściej takie kwestie jak content marketing, SEO, kampanie w mediach społecznościowych, kampanie w wyszukiwarce czy e-mail marketing.
Współpraca z agencją marketingu B2B przynosi firmom szereg wymiernych korzyści, które przekładają się na rozwój biznesu i przewagę konkurencyjną. Do najważniejszy zalet zależą:
Współpraca z agencją marketingu B2B to inwestycja w skuteczne i strategiczne działania marketingowe. Przekładają się one na wzrost sprzedaży, pozyskanie klienta B2B i długoterminowe relacje z nim oraz stabilny rozwój biznesu.
Dobrze zaplanowana i konsekwentnie realizowana strategia marketingowa B2B szczególnie we współpracy z doświadczoną agencją jest inwestycją, która przekłada się na realny wzrost sprzedaży, pozyskanie wartościowych klientów oraz budowę silnej pozycji na rynku. W czasach dynamicznych zmian i coraz bardziej świadomych odbiorców, takie podejście do marketingu B2B staje się nie tyle przewagą, a wręcz koniecznością.
Jeśli zastanawiasz się nad wyborem agencji dla swojego biznesu to może Ci pomóc nasz e-book „8 agencji marketingowych”. Znajdziesz w nim podpowiedzi, czym zajmują się poszczególne agencje, jakie są ich mocne strony oraz na co uważać.
Agencja kreatywna będzie dobrym partnerem do współpracy, jeśli Twojej marce brakuje wyróżników, osobowości i nowych pomysłów na marketi...
Ten artykuł przyda się przede wszystkim kadrze zarządzającej w kancelariach pracujących w modelu B2B, które są już obecne na rynku od k...
W tym artykule skupimy się na jednym rodzaju szkolenia marketingowego. Mianowicie wewnętrznym warsztatom, które firmy zlecają dla swoje...