Nie masz pomysłów na marketing? Sprawdź naszą nową usługę burzy mózgów Brandmover™
Agencja public relations odpowiada za wszystkie działania, które mają za zadanie tworzyć dobry wizerunek marki. Budowanie i utrzymywanie relacji z otoczeniem to ważny element realizacji postawionych przed brandem celów. W tym artykule pokazujemy, jak na tej drodze może pomóc Ci agencja public relations.
W praktyce widzimy, że duża część kontaktujących się z nami osób ma bardzo błędne skojarzenia związane z tym, czym zajmuje się agencja public relations. Tradycyjnie public relations może kojarzyć się z budowaniem i utrzymywaniem relacji głównie z dziennikarzami. To jednak dość archaiczne myślenie. Więcej o współczesnej definicji PR pisaliśmy tutaj. W tym artykule chcemy pokazać, że agencja PR dba nie tylko o relacje z mediami, ale bardziej wszechstronnie buduje wizerunek marki oraz wspiera jej sprzedaż. Tak właśnie działają dziś najlepsze agencje public relations.
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu współpracy oraz jaką agencję public relations wybrać nie jest łatwe. W końcu na rynku znajduje się ich bardzo dużo. Dodatkowo najlepszą weryfikacją jest po prostu realizacja w praktyce jednego nawet niewielkiego zlecenia z danym wykonawcą. Postaram się jednak trochę ułatwić Ci to zadanie.
W jakich sytuacjach warto rozważyć współpracę z agencją PR?
Agencja PR jest dobrym wyborem dla Twojej marki, jeśli chcesz zadbać o jej komunikację zewnętrzną (skupić się na zbudowaniu dobrych relacji biznesowych) oraz wewnętrzną (zależy Ci na relacjach z pracownikami i employer brandingu).
Ale komunikacja zarówno ta wewnętrzna, jak i zewnętrzna są tak naprawdę wynikiem i efektem końcowym większej strategii działania. Stąd też wiele agencji PR oferuje również swoim klientom zadania z wcześniejszych etapów, które obejmują strategię marki oraz design.
Na przykład a naszej ofercie znajduje się realizacja zadań z grup:
Do celów, które może realizować dla Ciebie agencja public relations można zaliczyć:
Najlepsze agencje PR wszystkie cele i zadania realizują z wykorzystaniem konkretnych metod, narzędzi oraz już dopracowanych procesów. Dla Twojej marki wprowadzenie kolejnego medium społecznościowego czy newslettera mógłby być wyzwaniem. Natomiast podczas współpracy z agencją PR możesz zacząć praktycznie od zaraz, jeśli będzie to z korzyścią dla Twojej firmy.
W przypadku naszych projektów zdarza się jednak, że klienci zgłaszają się z prośbą o wycenę jednego działania. A w praktyce kończymy z realizacją zupełnie innych zadań bardziej przydatnych dla klienta (czego nie musiał on być świadomy).
Podczas podejmowania decyzji o współpracy z agencją public relations zbuduj proste kryteria, które pozwolą Ci ocenić potencjalne dopasowanie agencji do Twojej firmy. Przykładowo:
Oczywiście te cztery bardzo podstawowe kryteria są tylko przykładem i podpowiedzią, co warto zrobić na starcie poszukiwań. Na dalszych etapach negocjacji biznesowych na pewno wypracujesz dodatkowe oraz przede wszystkim swoje własne zasady zatrudnienia agencji. Przykładowo widzimy, że dla naszych klientów bardzo ważnym argumentem jest to, że po zakończonej współpracy wszystkie wypracowane materiały pozostawiamy do samodzielnego użytku klienta (tzw. pliki otwarte).
Agencja PR może okazać się potrzebna Twojej marce na każdym etapie jej rozwoju. Szczególnie wtedy, kiedy chcesz rozpocząć działania marketingowe lub naprawić te wcześniejsze. Najwygodniejszym dla Ciebie jako klienta wyborem jest firma PR, która wszechstronnie zadba o komunikację oraz dopasuje ją do Twoich biznesowych założeń. Naszym pomysłem na realizację tego zadania jest działalność w ramach trzech filarów: strategia, design i komunikacja, o czym więcej przeczytasz tutaj.
LinkedIn to nie tylko serwis społecznościowy dla profesjonalistów - to jedna z najskuteczniejszych platform reklamowych dla marek dział...
Reklamy na Facebooku i Instagramie to potężne narzędzie marketingowe, ale tylko wtedy, gdy są dobrze skonfigurowane. Niestety, nawet sp...
Twoja firma właśnie planuje organizację własnego wydarzenia? Chcesz przyciągnąć jak największą grupę odbiorców, ale nie wiesz, jak do n...