Szerokie możliwości wydawnicze nie tylko firm, ale także indywidualnych osób sprawiają, że pojęcie marki osobistej budzi coraz większe zainteresowanie. Znamy to z praktyki, bo obsługujemy Klientów, którzy tworzą biznes głównie na własnym wizerunku. Podpowiadamy, o czym warto pamiętać, decydując się na ten krok.
Personal branding, czyli budowanie marki osobistej oznacza strategiczne działania, które mają przełożyć się na określone postrzeganie danej osoby. Dziś to nie tylko pojęcie bliskie politykom, sportowcom czy celebrytom, ale także w dużym stopniu ekspertom IT, prawnikom, naukowcom czy… specjalistom ds. PR! Oto aspekty, o które powinien naszym zdaniem zadbać każdy, kto chce wykorzystać personal branding.
Absolutną podstawą marki osobistej są wysokiej jakości portrety i zdjęcia kontekstowe pokazujące charakter działalności. Kluczem jest także zachowanie spójności przekazu. Warto wszystkie zdjęcia w tle, zdjęcia profilowe czy bannery reklamowe zachować w jednym layoucie, aby szybciej zostać zapamiętanym.
Czy marka osobista potrzebuje logo? Nie jest to absolutna konieczność, ale jeśli widzimy w przyszłości potencjał na działania sponsoringowe, partnerstwa konferencyjne czy rozszerzenie działalności, warto od początku posługiwać się znakiem właściwym dla konkretnej osoby.
Dużą siłą marki osobistej jest jej wiarygodność, bo za przekazem stoi jedna konkretna twarz. Sprzyja to rozwojowi komunikacji w social mediach za pośrednictwem prywatnych kont. Warto każdy kanał posegmentować pod względem grupy docelowej i zastanowić się, jakie treści proponować użytkownikom.
Kluczowa jest decyzja, które konta służą nam do komunikacji ze znajomymi, a które wpływają na budowanie marki osobistej pod kątem potencjalnych Klientów. Pamiętaj, że aktywność to nie wszystko, musi ona być związana z Twoimi celami!
Prelekcje konferencyjne, prowadzenie szkoleń, warsztatów, grup networkingowych czy udział w meet-upach to absolutne „must have” dla osób stawiających na personal branding. Dzielenie się wartościową, aktualną wiedzą oraz przydatnymi wskazówkami nienastawionymi na sprzedaż buduje zaufanie i znacząco zwiększa zasięg informacji o marce osobistej. Nie wiesz, jak poradzić sobie z wystąpieniami publicznymi? Polecamy nasz poradnik o sztuce prezentacji! Na początek możesz także bywać na ważnych wydarzeniach po prostu jako uczestnik.
Własne social media i dobre relacje z partnerami są doskonałe na start, ale jeśli chcesz rozwijać markę osobistą – prędzej czy później musisz dotrzeć do tradycyjnych mediów. Wystąpienia eksperckie w telewizji, komentarze prasowe czy radiowe podsumowania ważnych dla Twojej branży wydarzeń dadzą Ci kilka korzyści: pozwolą dotrzeć do nowych osób, wygenerują nowe wątki komunikacyjne i wzmocnią prestiżowość Twojej marki osobistej.
Konsultantka PR, zajmuje się przede wszystkim mikromarkami i markami premium. Pomaga zarządzać marką, budować wizerunek i tworzyć treści. Jest właścicielką agencji Blend PR. Autorka książek "Mikromarka" oraz "Nowy Jork wyobrażony i doświadczony". Wykłada na uczelniach wyższych i prowadzi szkolenia. Z wykształcenia polonistka, doktor nauk humanistycznych.