Poznaj praktyczne wskazówki z 10 rekomendowanych publikacji. Odbierz e-book 30 lekcji z książek o marketingu!
Kiedy zlecasz utworzenie strony internetowej swojej marki wiesz, że jest to kosztowny i długi proces. Największe wyzwanie nie stanowi jednak jej stworzenie, a właśnie promowanie. Wynika to z faktu, że jest to ciągłe i wieloelementowe działanie. Tym tekstem chcemy przybliżyć, jak można skutecznie ściągać użytkowników na swoją witrynę firmową.
Na początek zwróć uwagę, że celem, jeśli chodzi o promowanie strony www, nie musi (a wręcz nie może) być tylko sprzedaż. Inne to:
Decydując się na promowanie strony www, warto skupić się zarówno na promocji sprzedażowej, jak i wizerunkowej. Strona, która wysoko wyświetla się w wyszukiwarce może odnotowywać zwiększony ruch, zaangażować odbiorców oraz dać finalnie lepszą konwersję. Normalnym, więc będzie częstsze pobieranie materiałów ze strony, nabywanie produktów marki, dołączanie do eventów czy wypełnianie formularzy, kiedy zyska ona większą skalę wyświetleń.
Zanim rozpoczniesz promowanie strony www to musisz już posiadać gotową, działającą i spełniającą określone funkcje witrynę Twojej firmy. Tutaj znajdziesz więcej informacji, jak można podejść do tego procesu.
Kolejną decyzją jest, który element z całej strony będziesz promować. Często nienajlepszym pomysłem jest promowanie strony głównej czy cennika. Wynika to z faktu, że przedstawione tam informacje są prawdopodobnie dość ogólne i nie odpowiadają na konkretną intencję osoby przeszukującej sieć. Dużo lepszym pomysłem jest kierowanie ruchu (na przykład z reklam lub promocji bezpłatnej) przykładowo na:
Kiedy Twoja strona www jest gotowa pod kątem biznesowym, technologicznym, wizualnym i copywriterskim, dopiero watro przejść do jej promocji.
Metod i sposobów, poprzez które możesz dotrzeć ze swoją stroną do odbiorców, jest bardzo dużo. Poniżej znajdziesz 5, z których często korzystają nasi klienci.
Jeśli chcesz na początek spróbować z działaniem marketingowym, które będzie Cię kosztowało więcej czasu niż pieniędzy, polecamy zacząć od pozycjonowania strony www poprzez dzielenie się know-how firmy. Możesz to zrobić poprzez zakładkę blogową, transkrypcję podcastów lub wideo, zestaw poradników, materiały do pobrania.
Minusem tego rozwiązania jest nie tylko czasochłonność, ale także brak gwarancji kliknięć. Zawsze przed wynikami organicznymi (bezpłatnymi) będą w wyszukiwarkach reklamy. A dodatkowo raz zdobyta pozycja nie gwarantuje, że Twój link utrzyma się na niej w przyszłości. Z naszego doświadczenia to jednak nadal skuteczna metoda. W naszym przypadku w 2024 roku około 50% zapytań ofertowych pochodziła właśnie z bezpłatnych artykułów.
To kolejny sposób na skuteczne promowanie strony www wśród odbiorców, zarówno tych obecnych, jak i całkiem nowych. W działaniach związanych z linkowaniem wewnętrznym chodzi o promocję innych podstron w ramach tej samej domeny. Czyli przykładowo w jednym wpisie blogowym możesz przenieść użytkownika do innego artykułu zbliżonego kontekstem. Takie działanie pozwoli też wyszukiwarkom lepiej rozumieć strukturę strony oraz znaczenie jej podstron. Jeśli jednak chodzi o linkowanie zewnętrzne, są to działania, które polegają na zdobywaniu linków z innych stron. Podnoszą one wartość i autentyczność witryny. Tutaj potencjał mają chociażby artykuły sponsorowane, współprace partnerskie czy wpisy gościnne. I jedna i druga metoda wpływa na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.
Social media są idealnym miejscem, jeśli chodzi o promowanie strony www Twojej firmy. W postach możesz zamieszczać odnośniki do strony i w ten sposób przekierowywać ruch z jednej platformy na drugą. W tym kontekście musisz jednak pamiętać, że żaden serwis nie lubi tracić użytkowników. Nie możesz zatem traktować Facebooka czy LinkedIn jako tuby do promocji swojej oferty. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie tworzenie różnorodnego contentu, gdzie tylko część postów przekierowuje na stronę firmy.
Jeśli nasz potencjalny klient w ogóle nie ma budżetu reklamowego na bieżące działania, to w Blend PR® zwykle nie podejmujemy się nawet przygotowania oferty. Bezpłatnymi metodami jesteśmy w stanie zbudować jakiś ruch na stronie, ale bez reklamy najczęściej trudniej go zmonetyzować lub zwiększyć skalę świadomości marki. Tu tanim i dostępnym rozwiązaniem są tzw. reklamy PPC, czyli pay per clic takie jak Meta Ads czy Google Ads. Płatna promocja powinna być obecna w Twoim lejku marketingowo-sprzedażowym na każdym jego etapie – od budowania zasięgu, przez utrzymanie uwagi (remarketing), aż po cele reklamowe związane z konwersją (zakupem, zapisem).
Dobrym sposobem na promowanie strony www Twojej marki jest również e-mail marketing, jednak pod warunkiem, że masz uczciwie zebraną bazę realnie zainteresowanych Twoją marką osób. Mówimy tutaj zatem bardziej o newsletterach z wiedzą, dodatkowymi materiałami, ciekawymi przykładami niż mailingami z bannerami reklamowymi.
Zwróć też uwagę na wielkość tej bazy. Kliknięcia w link na poziomie 5-10% osób, które odczytały wiadomość to świetny wynik. Natomiast z całej bazy maile otwiera z naszego doświadczenia od 20% do 60% osób. Jeśli liczysz zatem z tego źródła na dużą skalę kliknięć, musisz mieć odpowiednio dużo odbiorców.
Inwestycja w profesjonalną stronę www to jedno, ale w dobrą i skuteczną promocję to drugie i często najważniejsze w dalszym rozwoju firmy.
Promowanie strony www w praktyce nie jest zadaniem dla jednej osoby. Najczęściej będziesz potrzebować kompetencji z minimum czterech obszarów: zarządzania, copywritingu, grafiki i obsługi reklam. Zatem nawet, jeśli masz wewnętrznego specjalistę w swoim zespole, prawdopodobnie nie ma on umiejętności, aby zrobić wszystko samodzielnie.
Dlatego, chcąc rozpocząć skuteczne promowanie strony www, dobrze jest rozważyć współpracę z agencją przy realizacji wszystkich lub tylko kilku zadań. Z nami możesz zrobić to na zasadzie zewnętrznego działu marketingu, gdzie abonamenty rozpoczynają się od 3000 zł netto miesięcznie.
Jeśli natomiast nie do końca wiesz z kim zacząć współpracę i jaką agencję wybrać, aby spełniła ona wszystkie Twoje oczekiwania, pomóc może ci nasza publikacja. Wspólnie z właścicielką Blend PR dr Magdaleną Gajek przygotowałyśmy e-book “8 rodzajów agencji marketingowych”. W środku znajdziesz informacje, czym zajmuje się każda z agencji, kiedy skorzystać z ich usług i na co trzeba uważać. E-book bezpłatnie możesz pobrać bez podawania swoich danych tutaj lub poniżej, klikając w banner.
Gdy budujesz markę, trudno uciec od zadbania o teksty ją promujące. Copywriting możesz wykorzystać na wielu płaszczyznach reklamowych, ...
Jednym z niepodważalnych faktów, jeśli chodzi o analizy marketingowe, jest to, że powinny one być stałym elementem rozwoju każdej marki...
Obecnie, gdy możliwości marketingowe są bardzo duże, coraz trudniej jest zwrócić uwagę odbiorców na swoją firmę. Uwaga potencjalnych kl...