Wybierz naszą książkę na prezent pod choinkę. W 2024 roku osiągnij więcej w obszarze marketingu z „Mikromarką”!
Integralną częścią projektowania komunikacji jest konsekwentne wykorzystywanie elementów wizualnych. Nie tylko w plikach graficznych, ale także w składzie tekstu i jego kompozycji. Corporate design to podstawowe narzędzie promocji oddające tożsamość marki. Warto przemyśleć jego zakres i funkcje!
Aby stworzyć system identyfikacji wizualnej, Twoja marka musi najpierw posiadać jasne corporate identity, czyli zestaw charakterystycznych wartości tworzących jej filozofię. Na tym strategicznym fundamencie należy tworzyć narzędzia, czyli m.in. corporate design.
System identyfikacji wizualnej powinien wynikać z zadania przed nim postawionego (realizacji corporate identity), nie odwrotnie! Dzięki temu ma szansę stać się spójną formą graficzną komunikującą konkretną koncepcję. Zacznij projektować, gdy wiesz, co chcesz powiedzieć!
Samo logo to zbyt mało, abyśmy mogli mówić o systemie identyfikacji brandu. Zintegrowana komunikacja marketingowa powstaje tylko wtedy, gdy określimy pełny zestaw aspektów graficznych. Pomoże w tym księga znaku. Z czego się ona składa?
Absolutnie kluczowy jest także opis wykorzystania wszystkich elementów. Jeżeli w księdze znaku znajdą się tylko wizualizacje, ich wykorzystanie może być dowolne, a komunikacja niespójna. Każdy poruszony aspekt powinien zawierać adnotację, jakie ma zastosowanie.
Przydatnym dokumentem w projektowaniu komunikacji jest też księga stylu. Definiuje ona m.in. zasady składu tekstu (zapis dat, skrótów, cytatów, punktowań) czy kompozycji (długość tytułów, lidów, forma akapitów). Stosuje się ją nie tylko w wydawnictwach, ale także w profesjonalnym kreowaniu wizerunku.
Konsultantka PR, zajmuje się przede wszystkim mikromarkami i markami premium. Pomaga zarządzać marką, budować wizerunek i tworzyć treści. Jest właścicielką agencji Blend PR. Autorka książek "Mikromarka" oraz "Nowy Jork wyobrażony i doświadczony". Wykłada na uczelniach wyższych i prowadzi szkolenia. Z wykształcenia polonistka, doktor nauk humanistycznych.
Brandbook to o wiele więcej niż zbiór zasad dotyczących wyglądu oraz używania logo czy wyboru kolorów Twojego brandu. To fundamentalny ...
John Maeda, uznany projektant i wykładowca, trafnie zauważył, że „Design to most między marką, a jej publicznością. Jest to interakcja,...
Jeśli potrzebujesz partnera, który pomoże Ci w uporządkowaniu wizerunku, przeprowadzeniu rebrandingu lub wprowadzeniu nowej marki bądź ...