Poznaj praktyczne wskazówki z 10 rekomendowanych publikacji. Odbierz e-book 30 lekcji z książek o marketingu!
Pomysły na posty na fanpage są kluczową kwestią, aby móc zacząć prowadzić profil w mediach społecznościowych. Bez zaplanowanych rodzajów publikacji trudno będzie prowadzić regularną komunikację. Poznaj pomysły na posty na fanpage i dowiedz się, jak prowadzić atrakcyjny dla odbiorców profil!
Profile dla swojej marki możesz założyć w kilku różnych mediach społecznościowych. Do najczęściej wybieranych należy Facebook oraz Instagram, a w kontekście biznesowym – LinkedIn. Jednak co najważniejsze bez względu na wybrane medium to, czego potrzebujesz, to wciąż nowe pomysły na posty na fanpage. Dobrą praktyk jest także różnicowanie treści w zależności od medium, aby odbiorcy widzieli sens w obserwowaniu Cię przez różne kanały. To sprawia, że pracy kreatywnej jest jeszcze więcej.
Zacznij od spisania prostego dokumentu, w którym opiszesz, co tak naprawdę chcesz przekazać swoim odbiorcom. Główny przekaz marki, jej wyróżniki czy skojarzenia warto wcześniej opisać w formie strategii marki. Pamiętaj, że social media są tylko narzędziem do popularyzacji wcześniej ustalonego wizerunku. Pomysły na posty na fanpage muszą zatem wynikać z tego, jaki cel sobie stawiasz i do czego dane medium ma służyć. Nie rób śmiesznych rolek, bo mają dużo lajków, gdy Twoim celem jest zbudowanie wizerunku zdystansowanego eksperta.
Kolejno polecamy przejść do prostego researchu. Zarówno wśród firm i marek z tej samej branży, ale także z innych, które według Ciebie prowadzą ciekawą komunikację posiadającą punkty wspólne z Twoim biznesem (np. inne firmy B2B). Dzięki temu wstępnie zobaczysz, co publikują inni i jak dane treści przyjmują odbiorcy. Nie ograniczaj się przy tym do polskich profili.
W przypadku wielu publikacji możesz wykorzystać recykling treści, które już posiadasz. Ułatwi Ci to start w mediach społecznościowych. Oznacza to sytuację, w której przykładowo z już opracowanego e-booka czy wewnętrznej instrukcji przygotowujesz 10 mniejszych postów uzupełnionych o drobne nowe informacje. Taka praktyka redystrybucji contentu pozwala:
Podczas, gdy zbierasz pomysły na posty na fanpage dobrze jest również zaplanować je nie jako pojedyncze publikacje, ale jako cykliczne serie. Wtedy regularnie będą pojawiać się posty z tej samej serii, na które odbiorcy mogą czekać. Da Ci to ciągłość publikacji oraz ułatwi planowanie.
Pracującym z nami klientom polecamy podzielenie treści do social mediów na kilka grup, gdzie każda z nich będzie pełniła trochę inną funkcję. Obecność różnego rodzaju postów da też komunikacji większą różnorodność oraz pozwoli zagospodarować bogatszą tematykę czy pulę skojarzeń.
Poniżej znajdziesz kilka przykładowych rodzajów postów, które często pojawiają się w naszych kalendarzach publikacji. Lista ta nie jest oczywiście zamknięta. W praktyce na prowadzonych przez nas profilach korzystamy z 5-10 takich grup.
To wszystkie treści, za pomocą których możesz przekazać swoim odbiorcom wiedzę na tematy problemowe bezpośrednio lub pośrednio związane z Twoja ofertą. Istotą takich postów jest dzielnie się wiedzą czy doświadczeniami oraz pomoc użytkownikom w podjęciu najlepszych dla nich decyzji zakupowych. Oferta stanowi tutaj tylko kontekst, a materiały powinny być wartością samą w sobie.
Posty takie mogą mieć postać krótkich prezentacji, infografik, wideo czy karuzel. Pamiętaj, że taka forma komunikacji sprawdzi się przede wszystkim w branżach, w których rzeczywiście odbiorcy oczekują informacji rozszerzających ich wiedzę lub zmieniających punkt widzenia. Przykładem mogą być usługi prawne, finansowe, marketingowe czy specjalistyczny sprzęt.
Są to wszystkie publikacje lub serie postów, które zwiększają ruch na profilu ze strony odbiorców. Mogą być to posty związane z ankietą lub głosowaniem na dany temat, zawierające otwarte pytanie, na które należy odpowiedzieć w komentarzu czy związane z komunikacją live podczas wydarzenia. Zadaniem tych treści jest spowodowanie większego ruchu na profilu związanego z interakcją z odbiorcami.
Ważna uwaga – jeśli dopiero zaczynasz lub masz mały profil nie zniechęcaj się, że interakcji nie jest zbyt wiele. Prowadzenie social mediów to długofalowe zadanie. Przy odpowiednim wsparciu reklamowym każdy profil z czasem rośnie oraz zwiększa się jego interakcyjność.
Pamiętaj, że social media to nie ekwiwalent katalogu reklamowego! Przede wszystkim warto postawić na treści, które będą dla odbiorców przydatne. Nie zmienia to jednak faktu, że na pewno jednym z Twoich celów dla tych kanałów będzie wsparcie sprzedaży. I dlatego częściowo warto pokazywać także wprost, co sprzedajesz.
Posty reklamujące ofertę to seria, która może nawiązywać do treści edukacyjnych, ale zawierać większy nacisk na sprzedaż usługi lub produktu. To w nich możesz przedstawić zarówno w postaci grafiki jak i materiałów wideo, co oferuje Twoja marka, dla kogo oferta będzie odpowiednia, ile kosztuje, w jaki sposób zostanie dostarczona itd. Jeśli należysz do niszowej branży lub Twoje produkty lub usługi jako kategoria są mało znane, wideo lub ciekawe grafiki wyjaśniające, czym się zajmujesz i czym jest konkretna część oferty może okazać się strzałem w dziesiątkę.
W serii takich postów mogą znaleźć się wszystkie informacje, które zaznaczają miejsce Twojej marki na rynku lub podkreślają jej charakter. W takiej serii publikacji mogą znaleźć się przykładowo rekomendacje, case studies czy nowi klienci. Warto pokazywać także bieżące aktualności z życia firmy. Nawet, jeśli nie mają one największych zasięgów, dają sygnał, że marka się rozwija i jest warta wzięcia pod uwagę. W tej kategorii przykładowe typy postów to prezentacja zespołu, kulisy pracy czy zdobywane wyróżnienia.
Employer branding to działania, które budują markę pracodawcy. Treści w social mediach mogą zatem dotyczyć wszystkich aktywności Twojej firmy, które będą atrakcyjne dla potencjalnego kandydata oraz obecnych pracowników. Sprawdzą się tu przykładowo ogłoszenia o pracę, firmy rekrutacyjne, a także promocja współpracy z uczelniami i szkołami.
Wśród celów employer brandingu możesz uwzględnić także budowanie marek osobistych pracowników (w środowisku profesjonalnym w szczególności sprawdzi się tu LinkedIn). Treści te mogą prezentować materiały edukacyjne i wystąpienia poszczególnych osób, ale także ich indywidualne osiągnięcia typu awans.
Musisz pamiętać, że nie wszystkie typy postów będą się cieszyć jednakową popularnością. Jeżeli natomiast ich tematyka pasuje do strategii marki i realizuje cele biznesowe, nadal warto je publikować. Poza tym poziom zaangażowania użytkowników nie zawsze jest przewidywalny. Dlatego na pewno zdarzy się, że opublikujesz post, z którym nikt nie wiązał dużych nadziei, a użytkownicy chętnie podejmą pod nim dyskusję.
Samo zaplanowanie postów i konkretnych serii nie wystarczy. Trzeba jeszcze te posty przygotować, aby były regularnie publikowane nawet, jeśli okresowo masz na komunikację mniej czasu.
Tutaj idealnym rozwiązaniem będzie tworzenie i zaplanowanie publikacji na cały miesiąc. Mam tu na myśli zarówno gotowy copywriting, jak i materiały wizualne. Tak właśnie działamy w przypadku naszych klientów, ale także profili Blend PR®. Dzięki temu mamy z góry zaplanowane publikacje i nie martwimy się, co danego dnia dodać. Jeśli zdarza się, że pojawiają się dodatkowe tematy do komunikacji, wówczas modyfikujemy kalendarz, reagujemy na nagłą potrzebę, ale nadal działamy według jasnego planu. Kalendarz postów jest najlepszym rozwiązaniem, tym bardziej na początku, kiedy dopiero rozwijasz swoje profile i możesz szybko stracić zapał małą liczbą interakcji.
Wcześniej opracowane pomysły na posty na fanpage są kluczem do utrzymania regularnej komunikacji w social mediach. Kalendarz postów pozwoli Ci prowadzić profil ciekawie, spójnie i efektywnie. Dzięki posiadaniu sprawdzonych pomysłów i zaplanowanych terminarzy Twój profil będzie stopniowo się rozwijać bez stresu i zmartwień, że na dziś nie mamy nic do pokazania.
Kiedy zlecasz utworzenie strony internetowej swojej marki wiesz, że jest to kosztowny i długi proces. Największe wyzwanie nie stanowi j...
Gdy budujesz markę, trudno uciec od zadbania o teksty ją promujące. Copywriting możesz wykorzystać na wielu płaszczyznach reklamowych, ...
Jednym z niepodważalnych faktów, jeśli chodzi o analizy marketingowe, jest to, że powinny one być stałym elementem rozwoju każdej marki...