Key visual jest nieodłączną częścią budowania spójnej i przejrzystej komunikacji wizualnej Twojej marki. Jest on też dość przystępnym, a często zaniedbywanym, jednym z początkowych kroków prowadzących do startu nowej marki, projektu czy produktu.
Key visual marki (KV) jest graficznym tematem przewodnim Twojej identyfikacji wizualnej. Ma na celu wskazać, z jakich elementów budować poszczególne projekty graficzne (np. wizytówki, prezentację, stronę internetową). Key visual rozpatrujemy zatem jako zestaw reguł definiujących kształt wizualny marki – nie są to konkretne projekty użytkowe (one powstają później, kiedy mamy decyzję co do wiodącego kierunku oraz najczęściej stanowią odrębne zlecenie).
Dlaczego warto mieć key visual?
Należy odróżnić key visual od księgi identyfikacji wizualnej, brandbooka (księga marki) czy księgi znaku. Opisane motywy przewodnie to składowe tych dokumentów i właśnie w nich opisywane są zasady, jak korzystać z danej koncepcji.
Dobry key visual powinien zawierać dwie składowe:
W efekcie jako klient powinieneś mieć pliki otwarte do składowych (takie, które można edytować) oraz kilka bazowych kompozycji jako wzór do dalszej pracy właśnie nad materiałami typu wzory postów do social mediów, slajdy czy teczki.
Ważne są jednak nie tylko elementy, ale też jak key visual został zaprojektowany. Tu warto zwrócić uwagę na cztery cechy.
Nawet, jeżeli key visual jest wieloelementowy i składa się z zaawansowanych wizualnie składowych (np. dedykowane tła, detaliczne ilustracje, czasochłonna przeróbka zdjęć, niestandardowe wizualizacje), to całość powinna być możliwa do czytelnego składu. Kompozycje nie mogą być przeładowane elementami, nawet jeśli chcemy mieć bogate obrazowanie marki.
Tworząc key visual nie należy zapominać, że musi on nadal wpisywać się w ramy stworzone dla marki na poprzednim etapie, czyli strategii marki. Oznacza to, że jeżeli marka jest charakteryzowana jako bardzo profesjonalna, stonowana, wyważona, to grafik powinien szukać obrazowania oddającego tę osobowość. Nie projektujemy pod gust menedżerów czy właścicieli, a obiektywne założenia brandu.
Podobnie jak z koncepcją marki, key visual będzie również zależał od tego, dla kogo tworzony jest komunikat oraz na jakim rynku funkcjonuje marka. Przykładowo w przypadku brandu dla osób starszych zasadne będzie użycie większej typografii, a marki dedykowane nastolatkom będą mogły korzystać ze swobodniejszej stylistyki.
Musimy zadbać o to, żeby elementy, wraz z kompozycjami mogły być użyte na grafikach różnego typu od wizytówki, przez posty na mediach społecznościowych, po billboardy uliczne. Projekt key visual musi zakładać wygodę korzystania niezależnie od tego, z jakich kanałów komunikacji będzie w przyszłości korzystać marka.
Na wstępnie warto zaznaczyć, że tworzenie key visual to dość zaawansowane zlecenie graficzne. Jeśli na tym etapie popełnimy błędy, wszystkie kolejne pliki graficzne będą słabszej jakości lub wręcz nieskuteczne.
Dlatego projekt taki trwa najczęściej minimum miesiąc i jest częścią większego zlecenia (w naszym przypadku najczęściej rebranding lub odświeżenia marki).
W naszej agencji proces tworzenia key visuala przebiega jak na poniższej grafice.
Cechami charakterystycznymi tego procesu są u nas:
Często zapomina się, że key visual może zostać stworzony nie tylko na potrzeby marki samej w sobie. Może on dotyczyć komunikacji wizualnej wydarzeń, kampanii, medium (np. podcastu, kanału na YouTube) lub nowej linii produktów.
W Blend PR® mamy do czynienia z key visualami z najróżniejszymi przeznaczeniami. Wśród naszych projektów można wyróżnić takie jak:
Cena key visuala zależy głównie od tego:
My w Blend PR® oferujemy tę usługę w dwóch wersjach – podstawowej dla marek, które szukają prostych rozwiązań do dalszego samodzielnego wdrażania oraz zaawansowanej z myślą o klientach korzystających na stałe ze wsparcia graficznego. W tym drugim przypadku możemy budować trudniejsze, a tym samym bardziej unikatowe komponenty.
Wersja podstawowa | Wersja zaawansowana | |
Kolory | do 5 | do 12 |
Fonty | max 2 bezpłatne | bezpłatne i płatne fonty |
Elementy dodatkowe | do 2 | do 6 |
Średni czas realizacji | 1 miesiąc | 2 miesiące |
Cena | od 6 000 PLN | od 9 500 PLN |
Key visual jest nieodłączną częścią identyfikacji wizualnej marek, które chcą zwiększać swoją wiarygodność dzięki spójności. Jego posiadanie przyśpiesza dalsze prace graficzne, pozwalając tym samym zaoszczędzić czas i budżet marketingowy. Jeśli potrzebujesz w tym zakresie pomocy, skontaktuj się z nami.
Zastanawiasz się nad publikacją ebooka, ale nie wiesz od czego zacząć? Chcesz wiedzieć, z jakimi kosztami wiąże się taki projekt i co w...
Zamawianie projektu graficznego online w agencji może być bardzo stresujące. Zwłaszcza, gdy nie robiło się tego wcześniej. Pojawiają si...
Księga identyfikacji wizualnej jest jednym z podstawowych elementów dobrze zarządzanej marki i powstaje jako efekt strategicznie trakto...