Sprawdź naszą książkę o marketingu MŚP. Stwórz wpływową, estetyczną i dochodową markę z „Mikromarką”!
Przestarzała oraz niespójna marka, brak czasu na prowadzenie komunikacji marketingowej, niewielkie efekty z podjętych aktywności reklamowych. To niektóre z problemów, z którymi zgłaszają się do nas firmy potrzebujące wsparcia w promocji. Sprawdź, jak je rozwiązać za pomocą delegowania zadań marketingowych.
W naszej agencji usługi marketingowe dzielimy na trzy części – strategię, design i komunikację. Poniżej znajdziesz charakterystykę każdej z grupy usług w oparciu o to, jaki jest jej cel, w jakich sytuacjach je polecam oraz co mieści się w każdej grupie.
To zespół usług, których celem jest uporządkowanie Twojej marki oraz wyposażenie Cię w dokumenty i plany niezbędne w kolejnych etapach.
Komu szczególnie polecam te usługi marketingowe?
Wskazałabym w tym zakresie trzy kluczowe problemy.
Dotyczy to firm, które powstały przykładowo 20 lat temu i wcale lub od bardzo dawna nie myślały o marketingu w sposób systemowy. Tym samym dziś komunikują się nieadekwatnie do swojej pozycji biznesowej.
Oznacza to, że wszystkie Twoje materiały czy reklamy powstają raczej pod wpływem impulsu niż z jasno określonym pomysłem na markę. Powoduje to dużo stresu i wykonywanie cały czas tych samych czynności.
Czyli prowadzisz jakieś działania – na przykład prowadzisz social media, bierzesz udział w eventach, piszesz artykuły – ale nie zauważasz, żeby w jakikolwiek pozytywny sposób wpływały one na Twój biznes.
Jakie działania mieszczą się w ramach strategii?
Poniżej znajdziesz konkretne usługi marketingowe, które odpowiadają na powyższe problemy. Pod hasłami dodałam linki do naszych wpisów na blogu poszerzających każdy wątek.
Usługi projektowania graficznego pomogą Twoim klientom szybko rozpoznać i zapamiętać markę, a także skojarzyć ją z jasnymi motywami przewodnimi.
Komu szczególnie polecam te usługi marketingowe?
Jeśli każdy Twój materiał marketingowy wygląda inaczej, zdecydowanie potrzebujesz systematyzacji tego obszaru.
Jako drugi etap po stworzeniu założeń strategicznych. Design powinien wzmacniać ich znaczenie.
Jeżeli masz już gotowy brandbook i chcesz zwiększyć liczbę takich materiałów jak grafiki w social mediach, reklamy prasowe, katalogi, prezentacje, dokumenty wewnętrzne.
Jakie działania mieszczą się w ramach designu?
W tej kategorii znajdziesz przede wszystkim usługi polegające na tworzeniu komunikacji wizualnej marki od zera oraz jej późniejszym wykorzystaniu w praktyce.
Celem tej grupy usług jest zbudowanie zasięgu informacji o Twojej marce oraz utrzymanie wokół niej zainteresowania.
Komu szczególnie polecam te usługi marketingowe?
Najczęściej jego zatrudnienie jest nieopłacalne lub Twój wewnętrzny zespół jest zbyt mały i brakuje Ci kilku kompetencji.
Wiesz już, że marketing to nie jedna kampania, a suma wielu aktywności prowadzonych w dłuższych odcinkach czasu.
Zależy Ci na pozyskiwaniu nowych klientów z rynku dzięki skali i dopasowaniu komunikacji marketingowej.
Jakie działania mieszczą się w ramach komunikacji?
W przypadku Blend PR® usługi komunikacji realizujemy jako zewnętrzny dział marketingu. Oznacza to, że kompletujemy dla Ciebie zespół, który określoną liczbę godzin pracuje nad potrzebnymi Ci zadaniami. Benefity z takiego rozwiązania to przede wszystkim oszczędność kosztów, czasu i transfer know-how od doświadczonych specjalistów.
Znasz już jeden z możliwych sposobów na kategoryzację usług marketingowych. Nie oznacza to jednak, że wiesz, z kim możesz takie projekty realizować. Na rynku istnieje bardzo wiele rodzajów agencji, których zakres działania nie zawsze musi być dla Ciebie jasny.
Właśnie dlatego wspólnie z naszą specjalistką ds. komunikacji Klaudią Klupś stworzyłyśmy e-book „8 rodzajów agencji marketingowych”. Znajdziesz w nim informacje, czym zajmuje się dana agencja, kiedy skorzystać z jej usług oraz na co uważać. E-book pobierzesz tutaj lub poniżej (nie musisz zostawiać e-maila, plik będzie dostępny od razu po kliknięciu).
Jeśli potrzebujesz pomocy w zakresie strategii, designu lub komunikacji w szczególności w zakresie marki premium, napisz do nas. Świadczymy usługi marketingowe z każdej z tych kategorii w modelu projektowej lub abonamentowej obsługi.
Właścicielka Blend PR®, konsultantka. Zajmuje się przede wszystkim markami premium. Pomaga zarządzać marką, budować wizerunek i tworzyć treści. Autorka książek "Mikromarka" oraz "Nowy Jork wyobrażony i doświadczony". Wykłada na uczelniach wyższych i prowadzi szkolenia. Z wykształcenia polonistka, doktor nauk humanistycznych.
Michael E. Gerber w książce „Mit przedsiębiorczości” dokonuje świetnego rozróżnienia pomiędzy sprzedażą i marketingiem. Marketing ma sk...
Produkt premium różni się od produktów marek ekonomicznych czy luksusowych. Chociaż wiele osób używa zamiennie nazewnictwa produkt prem...
Segmentacja rynku to podział dużej grupy potencjalnych klientów na mniejsze podgrupy o określonej, zbliżonej charakterystyce. W praktyc...